ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι Έλληνες δημιουργοί μιλούν στο Newsitamea για το Laddroller, το Επαναστατικό Ηλεκτροκίνητο Αμαξίδιο που αλλάζει τα δεδομένα στην Κινητική Αναπηρία!

untitled-3-3

Οι Έλληνες δημιουργοί μιλούν στο Newsitamea για το Laddroller, το επαναστατικό ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο που αλλάζει τα δεδομένα στην κινητική αναπηρία! Δειτε Βίντεο και φωτογραφίες

Τα τελευταία χρόνια λέγεται έντονα η φράση: τα μεγάλα μυαλά της χώρας μας έχουν φύγει και διαπρέπουν στο εξωτερικό. Ευτυχώς για καλή μας τύχη δεν έχουν φύγει όλοι. Ο Δημήτρης και ο Μάριος – Ερμής Πετρωτός ζουν, εργάζονται και δημιουργούν στη Λάρισα. Τα δυο αδέρφια κατάφεραν αυτό που λίγοι θέλησαν να ασχοληθούν με τη δημιουργία του: ένα ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο που να μπορεί να κινείται προσπερνώντας τα περισσότερα εμπόδια και να μπορεί να ανυψώνει τον χρήστη σε όποιο ύψος επιθυμεί ώστε να ανταπεξέλθει στις απλές καθημερινές λειτουργίες αυτόνομα, ανεξάρτητα και με ασφάλεια.

Η χώρα μας είναι μια δυσπρόσιτη περιοχή για τα άτομα με αναπηρία, με δυσκολίες και εμπόδια ακόμα και στα απλά και αυτονόητα της καθημερινότητα τους. Τα δύο αδέρφια αποφάσισαν να λύσουν ένα μέρος του προβλήματος. Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν βραβευτεί, τιμηθεί και διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς, με συμμέτοχες σε εκθέσεις που προσελκύουν το παγκόσμιο ενδιαφέρον της αγοράς. Το πιο σημαντικό ότι έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον και την αποδοχή των ατόμων με κινητικά προβλήματα που τους αφορά άμεσα η εφεύρεση τους.

Το Laddroller, είναι τόσο απλό στη χρήση του που θα το χαρακτηρίσω επαναστατικό! Ελαφρύ σαν κατασκευή, εύκολο στη χρήση και στη μεταφορά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και ως χειροκίνητο αμαξίδιο εάν αδειάσει η μπαταρία του. Δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να φτάσει σημεία στο σπίτι αλλά και στο περιβάλλον που κυκλοφορεί χωρίς να χρειάζεται τη βοήθεια συνοδού. Να μπορεί να προβεί σε αγορές, ψώνια στην αγορά, συναλλαγές σε φορείς και οργανισμούς, να μπορεί στην τελική να ζήσει ανθρώπινα όπως όλοι μας.

Loading...

Θέλησα να μιλήσω απευθείας με τους δημιουργούς και κάπως έτσι καταλήξαμε με τον Μάριο – Ερμή, να συζητάμε για την εφεύρεση τους και όχι μόνο. Απλός, επεξηγηματικός, βέβαιος για αυτό που ονειρεύεται μαζί με τον αδερφό του να δημιουργήσει ώστε να μπει ένα τέλος στην απαξίωση και στα στεγανά των ατόμων με αναπηρία.

 1dx_4000

Πως ξεκίνησε η ιδέα για το Laddroller;    

Η ιδέα ξεκίνησε από το γεγονός ότι εμείς ανακαλύψαμε ότι υπάρχει μεγαλύτερη έμφαση στην πρόσβαση σε χώρους για τα άτομα με κινητικά προβλήματα και όταν αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται σε αυτούς τους χώρους έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα γιατί δεν μπορούν να δράσουν σε περιβάλλοντα καθημερινότητας που είναι φτιαγμένα για όρθιους. Έτσι προσπαθήσαμε να βρούμε ένα τρόπο αντί να κατεβάσουμε όλο το περιβάλλον στο ύψος των ανθρώπων που βρίσκονται σε αναπηρικό αμαξίδιο να ανεβάσουμε τον ίδιο τον χρήστη ώστε να μπορεί να επιτελεί αυτές τις λειτουργίες που δε θα μπορούσε. Για αυτό δίνουμε παραδείγματα όπως το ΑΤΜ, γκισέ τράπεζας, ένα θυροτηλέφωνο ένας διακόπτης. Είναι λειτουργίες που εμείς τις κάνουμε αυτόματα αλλά ένας άνθρωπος που στερείται του ύψους της όρθιας στάσης για αυτόν είναι αδύνατη.

Και το έναυσμα σας δόθηκε όταν αναλάβατε να φτιάξετε ένα σπίτι οπού υπήρχε κάποιο άτομο με αμαξίδιο;

Ναι η βασική ιδέα ξεκίνησε από τον αδερφό μου Δημήτρη (Δημήτρης Πετρωτός, αρχιτέκτονας),  όταν κλήθηκε να μετασκευάσει ένα σπίτι όπου ζούσε ένα άτομο με κινητικό πρόβλημα έτσι διαπίστωσε το πόσο δύσκολο είναι να προσπαθήσει κανείς να κατεβάσει όλο το περιβάλλον ώστε να μπορεί να βολέψει τον άνθρωπο που βρίσκεται σε αμαξίδιο αλλά και τους υπόλοιπους που δεν έχουν το ίδιο πρόβλημα αλλά έπρεπε να χρησιμοποιούν το ίδιο σπίτι. Κάπου αυτά τα δυο μας οδήγησαν να διαγνώσουμε το πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί.

Αυτό πριν πόσα χρόνια;

Πριν από 4 χρόνια. Οι πρώτες σκέψεις, οι ανάγκες μετασκευής του σπιτιού, μετά εξελίχθηκε, σχεδιάστηκε, υπήρχε μια περίοδο πριν 1μιση χρόνο που ξεκινήσαμε να κατασκευάσουμε τα πρωτότυπα. Τα πρωτότυπα τώρα είναι δυο αλλά για να φτάσουμε εκεί χρειάστηκαν πολλά. Ξεκίνησαν από ξύλινα, συνεχίστηκαν σε κλίμακα 1 επί 1, έγινε το πρώτο πρωτότυπο που είναι αλουμινένιο, μετά έγινε το δεύτερο που συμμετείχε στο Cybathlon και στους διαγωνισμούς που πήραμε μέρος.

Από τότε συναντήσατε ξανά ανάλογη περίπτωση;

Όχι αλλά είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν ανάλογες περιπτώσεις.

maxresdefault-1

Το κόστος ποιο είναι για να μετασκευάσει ένα σπίτι ένα Aμεα που ήδη κατοικείται ή όταν ξεκινά να φτιάχνει ένα νέο σπίτι από την αρχή; Είναι τόσο μεγάλη η διαφορά;

Είναι μεγάλα τα κόστη. Ανάλογα και με την έκταση της κατασκευής η μετασκευής. Υπάρχουν τα πάντα.

Στην αγορά κυκλοφορεί αυτή τη περίοδο που μιλάμε;

Όχι, είναι σε φάση πρωτοτύπου. Έχουμε το 2ο πρωτότυπο που είναι πλήρως λειτουργικό όπως και το πρώτο. Έχουμε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Ελλάδα και δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με προστασία σε όλο τον κόσμο.

Και το επόμενο βήμα; Σας έχουν πλησιάσει κάποιες εταιρίες να συνεργαστείτε για κατασκευή ώστε να μπορέσει να κυκλοφορήσει στο εμπόριο;

Εμάς το πρώτο μας βήμα ήταν να λάβουμε μέρος σε ένα διαγωνισμό που διοργάνωσε το ΜΙΤ στην Ελλάδα. Εκεί βγήκαν 10 φιναλίστ πήγαμε στην Αμερική όπου παρουσιάσαμε την δικιά μας εφεύρεση. Μετά λάβαμε μέρος στην έκθεση Θεσσαλονίκης όπου παρουσιάσαμε το 2ο πρωτότυπο, στη συνέχεια σε μια έκθεση εμπορικού τύπου σαν της Θεσσαλονίκης αλλά εξειδικευμένη στο επίπεδο rehabilitation, στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας που λέγεται Rehacare. Και μετά λάβαμε μέρος ως μια από τις 12 ομάδες παγκοσμίως όπου έλαβε με ίση συμμετοχή στο Cybathlon. Πιλότος ήταν η Κέλλυ Λουφάκη. (Δείτε το σχετικό βίντεο

Ήταν πολύ τιμητικό για εμάς καθώς υπήρχαν 11 ομάδες με 12 συμμέτοχες από όλο τον κόσμο. Είναι μια διαδικασία για να λάβεις μέρος όπου πρέπει να κάνεις προετοιμασία 1μιση χρόνο.

Cybathlon Kloten, 08.10.2016. (ETH Zürich/Alessandro Della Bella)
Cybathlon Kloten

Άρα  αυτή τη στιγμή αν το χρειαστεί κάποιος να το παραγγείλει δε μπορεί.

Όχι αυτή τη στιγμή είναι σαν πρωτότυπο, δεν είναι σε παραγωγή. Υπάρχει ενδιαφέρον αλλά το πώς θα περάσει σε παραγωγή είναι κάτι που δεν μπορώ να το προβλέψω. Μπορεί να γίνει μια συνεργασία με μια εταιρεία που κατασκευάζει αμαξίδια.

Είχα την ελπίδα ότι θα σας είχαν πλησιάσει εταιρείες ήδη.

Για μένα είναι νωρίς γιατί γυρίσαμε από το Cybathlon πριν ένα μήνα. Τώρα προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με τον κόσμο. Το θετικό είναι πως υπάρχει ενδιαφέρον και από εταιρείες και από χρήστες.

Εύχομαι να βρεθεί κάποιος/κάποια εταιρεία, να μπορέσει να σας βοηθήσει να το εξελίξετε. Ποια είναι η αποδοχή από τον κόσμο, πέραν από τις εκθέσεις;

Τα 2 βασικά χαρακτηριστικά είναι πως ο χρήστης μπορεί να πάρει την όρθια στάση χωρίς επιπρόσθετους μηχανισμούς παρά μόνο με την κίνηση των τροχών. Αυτή ουσιαστικά είναι και η εφεύρεση. Δηλαδή όταν τα 2 ζεύγη τροχών συγκλίνουν αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μεταβολή της γεωμετρίας και την ανόρθωση του χρήστη. Όταν αντιθέτως αποκλίνουν ο  χρήστης επανέρχεται στην καθιστή στάση. Μπορεί να λάβει όλες τις ενδιάμεσες στάσεις αυτού του εύρους, όρθιας και καθιστής. Συν το άλλο χαρακτηριστικό είναι ότι επειδή τοποθετήσαμε τις μεγάλης διαμέτρου ρόδες μπροστά, έχει τη δυνατότητα να υπερβαίνει εμπόδια. Όπως ένα κράσπεδο και κάποια σκαλιά.

Και τα δυο αυτά χαρακτηριστικά ο κόσμος τα αποδέχεται με μεγάλο ενδιαφέρον γιατί το καθένα του λύνει προβλήματα που για αυτόν είναι υπαρκτά.

Και δυστυχώς ειδικά στην Ελλάδα αυτά τα προβλήματα με τα πεζοδρομία ειδικά είναι απίστευτα!

Ειδικά στην Ελλάδα. Αλλά είμαι σίγουρος ότι και στο εξωτερικό είναι πολύ καλυτέρα τα πράγματα στις υποδομές αλλά το κράσπεδο παντού είναι κράσπεδο. Εμένα για να σας πω την αλήθεια, μου έκανε εντύπωση ότι και στο εξωτερικό η υπέρβαση των εμποδίων θεωρείται κάτι απολυτά σημαντικό για τους ανθρώπους με κινητικό πρόβλημα.

Με την πολύ σημαντική διαφορά όμως ότι στο εξωτερικό τα θεωρούν αυτονόητα ότι πρέπει να τα λύσουν αυτά τα προβλήματα.

Υπάρχει γενικώς η σκέψη για περαιτέρω εξέλιξη όπως κάποιο μοντέλο που θα φτιάχνεται με τις ανάγκες του χρήστη ή αν θα υπάρχει διαφορά μεγέθους δηλαδή αν θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει και ένα παιδί, όχι μόνο ένας ενήλικας;

Για τα ανθρωπομετρικά έχουμε ήδη σκεφτεί ήδη ούτως ή άλλως αν θα παραχθεί μαζικά θα πρέπει να υπάρχουν 3-4 κατηγορίες οι οποίες να μπορούν να περιλάβουν όλο το εύρος από έναν πολύ ψηλό η έναν μεσαίου αναστήματος. Για το βάρος δεν έχουμε πρόβλημα γιατί η κατασκευή είναι πολύ γερή και μπορεί να αντέξει μέχρι 150 κιλά. Για το ύψος υπάρχει πρόβλεψη ότι αν παραχθεί μαζικά θα πρέπει να διαφοροποιείται σε κάποιες κατηγορίες ώστε να περιλαμβάνει όλα τα ανθρωπομετρικά μεγέθη. Για τα παιδιά είναι διαφορετικά γιατί υπάρχουν κανονισμοί για το αν πρέπει παιδιά να χειρίζονται ηλεκτροκίνητα αμαξίδια, είναι θέμα οδηγιών όπως ότι δε μπορεί να υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα.

laddroller-01

Μπορείτε να μας υπολογίσετε ένα σχετικό κόστος αν με το καλό βγει στην παραγωγή;

Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι η απλότητα της ανύψωσης του χρήστη είναι δεδομένη, δεν υπάρχουν υδραυλικά, δεν υπάρχουν μοτέρ επιπρόσθετα για να ανεβάζουν τμήματα μιας θέσης αλλά ο ίδιος ο σκελετός μεταβάλλεται. Αυτή είναι πολύ πιο απλή κατασκευή από τα υπάρχοντα και το κόστος μειώνεται δραστικά, ίσως και περίπου στα μισά.

Και κάπως έτσι έκλεισε η συζήτηση μας, κρατώντας ως πιο σημαντικό ότι αν άμεσα στο μέλλον βρεθεί η απαραίτητη βοήθεια, το Laddroller, θα μπορεί εκτός από ιδέα να γίνει πράξη και να βοηθήσει χιλιάδες ανθρώπους. Εύχομαι να μην αργήσει η μέρα που θα το δούμε να κυκλοφορεί ανάμεσα μας!

Βογιατζής Ηλίας

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες και τρόπο επικοινωνίας στο www.laddroller.com

Δείτε σε λειτουργία το Laddroller


 

Newsroom Aμεα

loading...
loading...