Newsitamea.gr
Ειδήσεις ΠΑΙΔΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Συμπτώματα δυσλεξίας και άλλα χαρακτηριστικά

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

Ο ορισμός της δυσλεξίας, η διάγνωση της αιτιολογίας της και η αντιμετώπιση του φαινομένου εξακολουθούν να δημιουργούν μεγάλο προβληματισμό, σύγχυση και αμφισβητήσεις μεταξύ νευρολόγων ιατρών, ψυχολόγων, παιδαγωγών και κοινωνιολόγων.

Ο όρος ειδική μαθησιακή διαταραχή αναφέρεται σε μια ομάδα εγγενών διαταραχών που δυσχεραίνουν τη διαδικασία της μάθησης και μπορεί να αφορούν έναν ή και περισσότερους τομείς μαθησιακής λειτουργικότητας.

Ανάλογα με τον μαθησιακό τομέα στον οποίο παρατηρείται η έκπτωση της λειτουργικότητας, οι μαθησιακές διαταραχές μπορεί να αφορούν την ανάγνωση, τη γραπτή έκφραση ή τα μαθηματικά.

Έτσι, έχουμε αντίστοιχα τις παρακάτω ταξινομήσεις δυσλεξίας:

Αναφερόμενοι στα συμπτώματα θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λάβουμε υπόψη μας πως ένας μαθητής για να χαρακτηριστεί με δυσλεξία θα πρέπει να πληροί ένα σύνολο συμπτωμάτων τα οποία παρατηρούνται επίμονα παραπάνω από 6 μήνες.

Η ακαδημαϊκή επίδοση αποκλίνει σημαντικά από τα αναμενόμενα για την ηλικία του μαθητή επίπεδα και φυσικά η ερμηνεία των συμπτωμάτων θα πρέπει να γίνει με τη βοήθεια κάποιου εξειδικευμένου στις μαθησιακές δυσκολίες.

Σε κάποιες περιπτώσεις τα συμπτώματα είναι πιο ήπια ενώ σε άλλες πιο σοβαρά, διαταράσσοντας σημαντικά τη λειτουργικότητα του μαθητή. Τα κυριότερα συμπτώματα που έχουν παρατηρηθεί σε μαθητές με δυσλεξία είναι τα εξής:

Στην Ανάγνωση:

Στην γραφή:

Στην Ορθογραφία:

Βασικές Ικανότητες Μαθητών Με Δυσλεξία:

Η δυσλεξία αναφέρεται στη δυσκολία να ενωθούν οι ήχοι που συντελούν τη λέξη και να αντιστοιχηθούν οι ήχοι αυτοί με τα γράμματα που τους αντιπροσωπεύουν.

Κάτι το οποίο όλοι ξεχνάμε και το έχουμε σαν δεδομένο είναι το πόσο περίπλοκο είναι να μάθουμε να διαβάζουμε.

Ο εγκέφαλός μας δεν είναι σχεδιασμένος για να μάθει να διαβάζει. Όταν ο εγκέφαλος μαθαίνει να διαβάζει, τον αναδομούμε σημαντικά και ανακαλούμε μια γκάμα δεξιοτήτων που είναι σχεδιασμένες να κάνουν άλλα πράγματα.

Οι μηχανισμοί που χρησιμοποιούνται όταν διαβάζουμε είναι αυτοί που έχουν πρόσβαση στην απεικόνιση των ήχων στο λόγο.

Δεν υπάρχει ένα μόνο προφίλ μαθητή με δυσλεξία, γι’ αυτό η διάγνωση δε μπορεί να γίνεται από τους γονείς στο σπίτι.

Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε την σπουδαιότητα της έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης προκειμένου το παιδί να μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στην σχολική καθημερινότητα και να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες που μπορεί να πλήξουν την αυτοπεποίθησή του.

ΠΗΓΗ: www.govastileto.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

1ος χωρισμός του έφηβου παιδιού σας: μια δύσκολη πίστα για… δυνατούς λύτες!

Efi Nika

Αν το φαγητό δεν αρέσει στο παιδί σας, του φτιάχνετε «το αγαπημένο του»;

Efi Nika

5 φράσεις που οι επιτυχημένοι άνθρωποι δεν λένε ποτέ στον εαυτό τους

Efi Nika