Newsitamea.gr
Ειδήσεις ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Ποιος είπε ότι τα social media δεν υπερασπίζονται και τους ηλικιωμένους στις καφετέριες;

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

Για ακόμη μια φορά φάνηκε περίτρανα η δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή τη φορά υπερασπίζοντας μια κοινωνική ομάδα που μετα βίας γνωρίζει τι είναι το Facebook. Δε χρειάζεται όμως να το γνωρίζουν για να μπορέσουμε όλοι εμείς να πάρουμε θέση.

Ο λόγος για το περιστατικό που συνέβη σε καφετέρια της Νέας Σμύρνης. Οργή ξεσήκωσε η απόφαση του υπευθύνου καφετέριας να διώξει δυο ηλικιωμένους που το μόνο τους σφάλμα ήταν πως ζουν. Φυσικά ήταν τόσο δειλός που έβαλε τη σερβιτόρα να το πει στους πελάτες, δεν είχε καν το θάρρος να τους αντιμετωπίσει.

Έχοντας εργαστεί για δυο δεκαετίες σε μαγαζιά εστίασης και νυχτερινής διασκέδασης, σας τονίζω ότι η σερβιτόρα απλά ακολουθεί εντολές. Είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης σε ένα μαγαζί, παρότι κυριολεκτικά οι σερβιτόροι είναι αυτοί που κρατούν όρθια και ενεργή μια ολόκληρη επιχείρηση. Η κοπέλα λοιπόν είπε στους πελάτες πως είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να καθίσουν.

Ευτυχώς για καλή τους και καλή μας τύχη, ο Κωστής Πιερίδης αποφάσισε να μην κρατήσει το στόμα και το πληκτρολόγιο του κλειστό. Έκανε μια ολοκληρωμένη δημοσίευση του γεγονότος και από τότε ξεσηκωθήκαν οι πάντες. Προσπάθησε ο επιχειρηματίας με ανάλογη δήλωση στο Facebook να σώσει κάτι από την τιμή του μαγαζιού. Δε τα κατάφερε όμως καθώς όχι μόνο δεν έπεισε η δήλωση του αλλά βγήκαν στο φως και άλλες ανάλογες καταγγελίες από το πρόσφατο παρελθόν. Δικαστές δεν είμαστε αλλά όπως φαίνεται το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.

Ποιος φταίει για τους γέρους και τις γριές που ζουν τόσο πολύ;

Μα εννοείται φταίει η Μεσογειακή μας διατροφή και το γεγονός ότι οι ηλικιωμένοι πίνουν καφέ στις πλατείες και όχι στα γηροκομεία. Μα που ακούστηκε τώρα να είσαι άνω των 50, των 60 ή των 70 ετών και να θες καφέ στην πλατεία. Άκου θράσος, που οι παππούδες είναι μόνο για να δίνουν χαρτζιλίκι στα εγγόνια. Οι γιαγιάδες για να κρατούν τα εγγόνια στο σπίτι όσο δουλεύουν τα καμάρια τους. Το χρέος τους είναι να είναι δουλικά μιας κοινωνίας που δεν έχει φροντίσει ούτε για τους ηλικιωμένους αλλά ούτε για τα εγγόνια.

Μα να ζουν τόσα χρόνια και να θέλουν να γυρνούν στα καθώς πρέπει μαγαζιά και να πίνουν φρεντο και καπουτσίνο; Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας και όσοι αντίστοιχα συμφωνούν μαζί του, κάπως έτσι σκέφτονται. Είναι τραγικό χιούμορ αυτό που κάνω τώρα, όμως είναι η αλήθεια. Αν δεν μπορούν από τον πελάτη να αφαιμάξουν κάτι περισσότερο, δεν τον θέλουν. Εάν δεν είσαι μοντέλο, ινφλουενσερ και μοντέρνος, ούτε στα σκαλοπάτια δεν κάθεσαι. Εκεί όμως κάπου στο ινφλουενσερ, δεν το κατάλαβαν σωστά. Και το πάθημα θα τους γίνει μάθημα.

Τον σωστό τον ινφλουενσερ, ούτε που θα τον δεις να έρχεται!

Γιατί θα έρθει ένας απλός άνθρωπος, της διπλανής πόρτας όπως είναι το κλισέ. Θα γίνει μάρτυρας τους γεγονότος και το μόνο που χρειάζεται είναι 5 λεπτά από το χρόνο του να γράψει όσα έζησε. Το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν μπορείτε κύριοι των μαγαζιών να τα χρησιμοποιείτε μόνο προς όφελος σας.

Γυρίζουν μπούμερανγκ, με ένα τραγικό λάθος σαν αυτό, και το μαγαζί σας θα αποτελεί παρελθόν. Όχι, δεν επιθυμούμε να χάσουν τη δουλειά τους κάποιοι άλλοι όμως όταν εργάζεσαι για ένα τέτοιο τύπο επιχειρηματία, να τα περιμένεις όλα.

Ο ινφλουενσερ πλέον μπορεί να είναι ο καθένας με ένα κινητό στο χέρι. Μην κρίνεις αν είναι νεαρή, νοστιμούλα και ντυμένη μοντέρνα. Αν είναι μαγκάκος και με μεγάλη παρέα. Όχι αγαπητέ, αύριο το σχόλιο για το μαγαζί σου μπορεί να το γράψω εγώ ο σαραντάρης με τα μούσια και την κοιλίτσα. Που όπως μπορώ να σου ανεβάσω ένα μαγαζί έτσι μπορώ και να στο κλείσω. Όχι από κακία, αλλά γιατί δεν είσαι σωστός και τίμιος μαγαζάτορας. Δε σέβεσαι τους πελάτες και το προσωπικό σου.

Το έχω πράξει σε μαγαζί στο Μοναστηράκι, σε άλλο μαγαζί στη Ξάνθη και γενικά το άδικο δε το μπορώ. Ούτε εσείς να το ανέχεστε και να το δέχεστε. Να μη γυρνάτε κεφάλι ή να πείτε έτσι απλά: δεν ξαναπατάω.

Να ενημερώσετε και τους άλλους, να ξέρουν, να προστατεύσουμε τους μελλοντικούς πελάτες. Βοηθάμε έτσι και το προσωπικό που δεν μπορεί να μιλήσει, που είναι αναγκασμένο να εργάζεται κάτω από εντολές που μπορεί να διαφωνούν αλλά χρειάζονται τη δουλειά τους. Δεν είστε εσείς οι κακοί άνθρωποι που θα πείτε την αλήθεια, αλλά οι άλλοι που δεν σέβονται ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρία, ξένους, εγκύους εκτός αν είναι η γυναίκα τους.

Να τον απαιτείτε το σεβασμό, να μη φεύγετε με σκυμμένο κεφάλι.

Δεν είμαι της άποψης ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, θέλω να θέσω και αυτό ως δήλωση. Αντιθέτως συχνά ο πελάτης δε ξέρει τι θέλει και τι του γίνεται. Αυτό όμως δε σημαίνει πως δε δικαιούται σεβασμό και προσπάθεια να τον εξυπηρετήσουν. Έχει διαφορά να ζητάς κάτι που δε στο οφείλει το μαγαζί και διαφορά να απαιτείς τα δεδομένα. Ευγένεια, καλή διάθεση, επαγγελματική εξυπηρέτηση. Σωστό σέρβις, ποιοτικό φαγητό και ποτό. Αποδοχή, αναγνώριση και σεβασμό στη διαφορετικότητα σου.

Την περίοδο που εργαζόμουν στην ΕΛΕΠΑΠ και συχνά βγαίναμε με τους συμμετέχοντες του προγράμματος ραδιοφώνου για καφέ, έπρεπε να κανονίσουμε τα του χώρου από πριν. Να βρούμε προσβάσιμο χώρο, με προσβάσιμες τουαλέτες και φυσικά χωρίς βλέμματα αδιακρισίας ή κουτσομπολιού. Ούτε εγώ ούτε η κοινωνική λειτουργός που συνεργαζόμασταν, επιτρέψαμε ποτέ σε κανένα μαγαζί να μας αρνηθεί την είσοδο. Αντιθέτως θα έλεγα πως όσα μαγαζιά είχαν ήδη φροντίσει να είναι προσβάσιμα, είχαν και τον ανάλογο σεβασμό στα ΑμεΑ.

Το αναφέρω ως παράδειγμα γιατί αυτό συνέβαινε πριν 15 χρόνια. Σωστά μαγαζιά υπήρχαν και θα υπάρχουν, αυτά να στηρίζετε και να αγαπάτε. Όταν ακούτε ανάλογα περιστατικά να τα διαδίδετε, έχοντας διασταυρώσει το γεγονός. Όταν σας φέρονται άσχημα, μη το δέχεστε με κατεβασμένο κεφάλι.

Σηκωθείτε και φύγετε, κάνετε και ένα σαματά αν χρειαστεί, να μάθουν όλοι γύρω σας το περιστατικό. Μερικοί επιχειρηματίες βασίζονται στη σιωπή σας. Μην τους τη δίνετε απλόχερα. Κάντε μια επώνυμη καταγγελία στα social media και αφήστε τους να ψάχνουν για πελάτες μετα.

 

* Για περισσότερες λεπτομέρειες του περιστατικού στη Νέα Σμύρνη, κάντε κλικ εδώ.

 

Σύνταξη, επιμέλεια κειμένου: Βογιατζής Ηλίας

Email επικοινωνίας: iliasvogiatzis@gmail.com

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τραγικός επίλογος στην εξαφάνιση: Θρήνος για τον 43χρονο Νίκο ανήμερα Μ.Πέμπτη, έτσι τον βρήκαν μετά από 15 μέρες – ΒΙΝΤΕΟ

Efi Nika

Συμβουλές για την αποφυγή σοβαρών ατυχημάτων από βεγγαλικά και κροτίδες

newsitamea

Η πιο συγκινητική Ανάσταση: Εκεί που τα νεκροταφεία γεμίζουν φως κι όλοι είναι δίπλα στους τάφους των δικών τους – ΒΙΝΤΕΟ,ΦΩΤΟ

Efi Nika