Newsitamea.gr
AMEA news ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΜΕΑ

Εγκύκλιος για τις μετακινήσεις ΑμεΑ με επιβατηγά πλοία

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

Εγκύκλιος για τις μετακινήσεις ΑμεΑ με επιβατηγά πλοία

Στην εγκύκλιο σημειώνεται ότι «έχει σημειωθεί, ως συχνό φαινόμενο, η υποβολή παραπόνων από άτομα με αναπηρία ή από άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή των οικείων τους, για απρεπή και ταπεινωτική συμπεριφορά εκ μέρους των μελών του πληρώματος, των εκτελούντων ενδομεταφορές, πλοίων

Εγκύκλιο με θέμα: «Μετακινήσεις των ΑμΕΑ με τα επιβατηγά πλοία» εξέδωσε σήμερα Δευτέρα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης και αναρτήθηκε το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην Διαύγεια

Στην εγκύκλιο σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι «έχει σημειωθεί, ως συχνό φαινόμενο, η υποβολή παραπόνων από άτομα με αναπηρία ή από άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή των οικείων τους, για απρεπή και ταπεινωτική συμπεριφορά εκ μέρους των μελών του πληρώματος, των εκτελούντων ενδομεταφορές, πλοίων.

Σε πλείστες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί έντονοι διαπληκτισμοί ή λογομαχίες μεταξύ των ΑμΕΑ, των οικείων τους και των μελών του πληρώματος. Προς αποφυγή τέτοιων περιστατικών και προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηστή διοίκηση και η ασφαλής λειτουργία του πλοίου σε σχέση με την ευαίσθητη αυτή κοινωνική ομάδα, οι πλοιοκτήτριες/διαχειρίστριες εταιρείες μέσω των ενώσεων τους, παρακαλούνται, με τη συνδρομή της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, όπως μεριμνήσουν έως την 01-06-2019 να παράσχουν ειδική εκπαίδευση στα μέλη των πληρωμάτων, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, για τη σωστή μεταχείριση και εξυπηρέτηση των ΑμΕΑ επί των πλοίων.

Εν λόγω εκπαίδευση θα τεκμηριώνεται, είτε μέσω των ελεγχόμενων διαδικασιών του Εγχειριδίου Ασφαλούς Διαχείρισης των πλοίων, υπόχρεων στην εφαρμογή του Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code), είτε με τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση».

Επιπροσθέτως επισημαίνεται ότι «έχει παρατηρηθεί πολλάκις να παραμένουν ΑμΕΑ στα οχήματά τους επί των χώρων οχημάτων ειδικότερα σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, με το αιτιολογικό ότι αυτά δεν μπορούν να μεταφερθούν από το χώρο οχημάτων στους χώρους ενδιαίτησης επιβατών, διότι καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής η μετακίνησή τους, με τα διατιθέμενα επί του πλοίου μέσα και με την μη ενδεδειγμένη συνδρομή των ανειδίκευτων για τον σκοπό αυτό, μελών του πληρώματος.

Προς αποφυγή τέτοιων περιπτώσεων και με γνώμονα τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας και της σωματικής ακεραιότητας όλων των επιβαινόντων, που ανήκουν στην ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των ΑμΕΑ, πέραν της εκπαιδεύσεως που θα παρασχεθεί κατά τα οριζόμενα της παραγράφου 2 της παρούσης, να ληφθεί, έως την 01-05-2019, μέριμνα για εφοδιασμό καθίσματος-φορείου σε όλα τα Ε/Γ πλοία, που είναι υπόχρεα στην εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης και μη, με τις ακόλουθες προδιαγραφές:

5.1. να είναι κατάλληλο για άμεση μεταφορά ασθενών από χώρους με περιορισμένη προσβασιμότητα,

5.2. να διαθέτει τουλάχιστον 4 λαβές, για να είναι εφικτή η εύκολη και άμεση μετακίνηση του καθίσματος- φορείου σε κλίμακες ή ανισόπεδα τμήματα,

5.3. να διαθέτει ελαφρύ σκελετό κατασκευασμένο από αλουμίνιο,

5.4. να αναδιπλώνεται και να αποθηκεύεται εύκολα,

5.5. να διαθέτει δύο πτυσσόμενες χειρολαβές,

5.6. να διαθέτει δύο τροχούς στο πίσω μέρος του και η κίνησή του να γίνεται με αυτές,

5.7. να έχει δυνατότητα μέγιστου βάρους φορτίου τουλάχιστον 150 kg».

Ακόμη οι Λιμενικές Αρχές, εντέλλονται όπως, διαπιστώσουν έως την 01-05-2019 «την ύπαρξη του ως άνω περιγραφόμενου καθίσματος-φορείου σε όλα τα Επιβατηγά Πλοία».

Σε ανακοίνωση του υπουργείου τονίζεται ότι: «Με βάση τη νέα εγκύκλιο για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης αναφορικά με τα ΑΜΕΑ, ορίζονται μέτρα και απαιτήσεις για την ασφαλή μετακίνησή τους με πλοία της ακτοπλοΐας. Η εγκύκλιος ρυθμίζει θέματα όπως η πρόσβαση στα πλοία, η σηματοδότηση, η μετάδοση αναγγελιών, ο συναγερμός και άλλες πρόσθετες απαιτήσεις για τη μετακίνηση των ατόμων αυτών εντός του πλοίου».

Η Εγκύκλιος, όπως αναφέρεται, προβλέπει ότι από την 1η Μαίου του 2019, στα πλοία θα πρέπει-μεταξύ άλλων- να υπάρχει:

  • Ειδικά διαμορφωμένος χώρος για την παραμονή των ΑΜΕΑ
  • Ο κατάλληλος εξοπλισμός για την πρόσβασή τους στα πλοία( κατάλληλοι ανελκυστήρες και αναβατόρια)
  • Ειδική διαγράμμιση στο χώρο των οχημάτων για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ από την είσοδο των πλοίων μέχρι τους ανελκυστήρες
  • Ειδική σηματοδότηση των χώρων για τα ΑΜΕΑ στους κοινόχρηστους χώρους
  • Ειδική σύστημα για τη μετάδοση αναγγελιών για τα ΑΜΕΑ
  • Θέσεις ασφάλισης των αμαξιδίων τους
  • Ορισμός κατάλληλα εκπαιδευμένων μελών από τα πληρώματα για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ.

www.tovima.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απάνθρωποι πριν τις Άγιες μέρες: 40χρονος έκλεψε μπαταρία από αναπηρικό αμαξίδιο στη Θεσσαλονίκη

Efi Nika

Απαράδεκτος, Ελληναράς πάρκαρε τα αμάξι επάνω στη νησίδα για να να πιει χαλαρός το καφεδάκι του – ΦΩΤΟ

Efi Nika

Ανάπηρος άνδρας περπάτησε ξανά με τη βοήθεια βλαστοκυττάρων

newsitamea