Τα παιδιά με μαθησιακές ανάγκες μπορούν να μάθουν αγγλικά!
Η αντιμετώπιση των ειδικών μαθησιακών αναγκών στην αγγλική γλώσσα περιλαμβάνει:
α) τη διάγνωση,
β) τη σύνταξη της έκθεσης – αξιολόγησης του μαθησιακού ελέγχου καθώς και
γ) την κατάρτιση του ειδικού μαθησιακού προγράμματος. Από τις παραπάνω διαδικασίες η τρίτη είναι εκείνη που απαιτεί το μεγαλύτερο χρόνο δόμησης και επιτέλεσης.
Η κατάρτιση ενός προγράμματος αντιμετώπισης ειδικών μαθησιακών αναγκών πραγματοποιείται βάσει :
α) της ηλικίας
β) του νοητικού δυναμικού
γ) των προσωπικών ενδιαφερόντων
δ) των ιδιαίτερων αναγκών κάθε παιδιού.
Επιπλέον, όσο νωρίτερα τελείται η έναρξή του , τόσο μεγαλύτερη εκτιμάται και η αποτελεσματικότητά του.
ΕΞΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ .
1) Η ενίσχυση και εξάσκηση της φωνολογικής ενημερότητας ή φωνολογικής επίγνωσης ( phonemic awareness ),
2) Η βελτίωση της αναγνωστικής δεξιότητας και της κατανόησης του γραπτού λόγου.
3) Η καλλιέργεια της προφορικής έκφρασης και του εμπλουτισμού λεξιλογίου του παιδιού.
4) Η καλλιέργεια της ορθογραφίας.
5) Η ενδυνάμωση της οπτικής – ακουστικής μνήμης.
6) Η ενίσχυση της συγκέντρωσης προσοχής.
Τέλος για την επιτυχή πορεία ενός προγράμματος αντιμετώπισης ειδικών μαθησιακών αναγκών στην αγγλική γλώσσα, ο θεραπευτής –τρια απαιτείται διαρκώς να διασφαλίζει την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του παιδιού καθώς και την αδιάκοπη συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς .
Ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης ειδικών μαθησιακών αναγκών στα αγγλικά οφείλει να είναι εξατομικευμένο γιατί κάθε παιδί είναι μοναδικό. Είναι σημαντικό να έχουμε « ανοιχτά » τα αυτιά μας, ώστε να κατανοούμε καλύτερα τις ανάγκες του σε κάθε ηλικία. Η ειδική μαθησιακή υποστήριξη στην αγγλική γλώσσα είναι η προσπάθεια του ειδικού θεραπευτή , ώστε τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να προσεγγίσουν τη γνώση με λιγότερο φόβο και περισσότερη αγάπη …….
Ευχαριστούμε την Κα. Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου Ψυχολόγος, επιστημονική υπεύθυνη του www.specialenglish.gr