“Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι ότι ενώ πάει διαβασμένη τέλεια στην ορθογραφία την άλλη μέρα μετά απο λίγες μέρες θα ξεχάσει πως γράφονται οι ίδιες λέξεις”!!
Η ορθογραφία είναι αλήθεια ότι “παιδεύει” ιδιαίτερα τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες καθώς και το περιβάλλον τους, είτε αυτό είναι σχολικό είτε είναι οικογενειακό. Είναι πραγματικότητα ότι η διδασκαλία της ορθογραφημένης γραφής στα δυσλεξικά παιδιά είναι μια δύσκολη υπόθεση η οποία συνήθως καταλήγει σε επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προσπάθειες με αποτέλεσμα το παιδί να νιώθει αποτυχημένο και οι άνθρωποι που το υποστηρίζουν ανεπαρκείς.
Η φύση της Δυσλεξίας ως μαθησιακή δυσκολία υπαγορεύει την αναγκαιότητα η ορθογραφία να διδάσκεται με τρόπους που μετατρέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε συμμετοχική, κιναισθητική και πολυαισθητηριακή εμπειρία.
Τρεις ασκήσεις που ενισχύουν την εμπέδωση της καταληκτικής ορθογραφίας.
Απλή συμπλήρωση της κατάληξης |
Απομόνωση της κατάληξης, οπτική διάκριση.
Tip: Η συγκεκριμένη άσκηση ενισχύει την οπτική διάκριση, τη φωνημική επίγνωση και την ορθογραφία.
|
Απομόνωση του άρθρου και της κατάληξης |
Άλλες ασκήσεις για την καταληκτική ορθογραφία των θηλυκών ουσιαστικών:
- Να διαλέξει από λίστα λέξεων και να συμπληρώσει σε προτάσεις τη σωστή λέξη.
- Να σχεδιαστεί κρυπτόλεξο με θηλυκά ουσιαστικά τα οποία πρέπει να διακρίνει και να κυκλώσει.
- Να σχεδιαστεί σταυρόλεξο με θηλυκά ουσιαστικά.
Tip: Με τον ίδιο τρόπο δουλεύουμε και την ορθογραφία σε άλλες κατηγορίες λέξεων.
Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες που έχουν αυξημένες δυσκολίες στην εφαρμογή της καταληκτικής ορθογραφίας. Μπορούν να εφαρμοστούν από εκπαιδευτικούς, ειδικούς θεραπευτές, γονείς.
dyslexiaathome.blogspot.gr