Newsitamea.gr
ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η Αμερική που μας μύησε στα fast food τώρα μας τα αλλάζει!!!

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

spaghettiburger

Η Αμερική που μας μύησε στα fast food τώρα μας τα αλλάζει!!!

 

Η Αμερική καλύτερα από όλους μπόρεσε να προωθήσει και να πλασάρει τα Fast food. Από εκεί ξεκίνησε η μαζική παραγωγή, και η νοοτροπία του γρήγορου φαγητού. Φυσικά εκεί ήταν που ο όρος Fast food έγινε δημοφιλής.

Καλώς ή κακώς η επιρροή που άσκησε στην Ελλάδα ήταν μεγάλη, και τον 20ο αιώνα, μικρά ή μεγάλα εστιατόρια ξεφυτρώνανε στις γειτονιές της πρωτεύουσας, υιοθετώντας την νοοτροπία της μαζικής παραγωγής.

Αυτό άρχισε να αρέσει στον κόσμο, το δοκίμασε και το προτίμησε. Βέβαια σημαντικό ρόλο στην προτίμηση των Fast food, έπαιξε και ο γρήγορος ρυθμός ζωής, που τοποθετούσε στην ιεραρχία το μαγείρεμα δεύτερο.

Βέβαια, αυτό που αξίζει να γνωρίζουμε είναι ότι στην Αρχαία Ελλάδα αλλά και στην Ρώμη, μαγαζιά τα οποία προσφέρανε φαγητό σε περαστικούς οι οποίοι βρισκόντουσαν μακριά από την πόλη τους υπήρχαν. Άρα και μία υποψία για φαγητό έξω από το σπίτι. Ωστόσο, η διαφορά μεταξύ ενός Fast food και μιας ταβέρνας είναι τεράστια.

Όπως και να έχει το πρόχειρο φαγητό μπήκε στη ζωή μας δυναμικά, κάνοντάς μας πολλές φορές να αναπολούμε τις φρέσκες ντομάτες από το χωριό. Τα φρέσκα προϊόντα και τον υγιεινό τρόπο διατροφής.

Η Αμερική που μας μύησε στα Fast food τώρα αλλάζει

Σύμφωνα με λίστα του Forbes υπάρχουν δώδεκα Food Trends για το 2014 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Το νούμερο ένα στην λίστα είναι η στροφή των Αμερικάνων στα τοπικά προϊόντα, σε προϊόντα δικής τους παραγωγής. Η λίστα προχωρά με το «κίνημα των λαχανικών», το οποίο από το 2007 έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία. Το ένα τρίτο από τις αλυσίδες των εστιατορίων στην Αμερική προσφέρει μια φορά την εβδομάδα μενού που αποτελείται από λαχανικά. Ενώ ένα σημείο που υπάρχει στη λίστα είναι η απαίτηση των Αμερικάνων για πιο υγιεινά γεύματα για τα παιδιά τους, ώστε να καταπολεμηθεί η παιδική παχυσαρκία.

Έξω από την διατροφή τους αφήνουν τη γλουτένη και στρέφονται στο κινόα και στον αμάραντο. Απομακρύνονται από προϊόντα όπως μερικά δημητριακά, σιτάρι και κριθάρι. Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν στο χειροποίητο παγωτό, ως το επιδόρπιό τους. Ενώ οι ξηροί καρποί και συγκεκριμένα τα καρύδια, φαίνεται να κερδίζουν τις προτιμήσεις τους, ως το μικρό τους σνακ. Οι προτιμήσεις στο κρέας στρέφονται στο κοτόπουλο, ενώ η γεύση umami αρχίζει να μπαίνει στα πιάτα τους, μέσω sauce και μπαχαρικών.

Η ώρα των γρήγορων φαγητών και φθηνών υλικών, φαίνεται πως στην Αμερική σταματά. Η ίδια τάση βέβαια, παρατηρείται και στην Ελλάδα, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τα παραδοσιακά, τοπικά προϊόντα, λόγω της ποιότητάς τους, ίσως, πιεσμένοι από την οικονομική κρίση, αλλά και επειδή με αυτόν τον τρόπο στηρίζουν την Ελληνική οικονομία.

Ένα παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι οι Έλληνες παραγωγοί διαφημίζουν τα προϊόντα τους, δίνοντας έμφαση στην προέλευση με ετικέτες του τύπου «Προϊόντα Ελληνικά» , ενώ οι καταναλωτές ψάχνουν να διαβάσουν αυτές τις ετικέτες.

Ανεξάρτητα πάντως από τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, και την στήριξη της Ελληνικής οικονομίας, μία ισορροπημένη και καλή διατροφή χρειάζεται σε όλους μας. Ίσως, η νέα μόδα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, να έρχεται να μας τα αλλάξει μεν, γα το καλό μας δε.

Τι λέτε;

Πηγή: www.pathfinder.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ύπνος: Μπορεί ένα ποτό να με βοηθήσει να κοιμηθώ καλύτερα;

Efi Nika

Ντεκαφεϊνέ: Πόσο ασφαλής είναι αλήθεια;

Efi Nika

Πράσινο τσάι: Προστατεύει καρδιά, μυαλό και σώμα – Τα οφέλη για την υγεία

Efi Nika