Βιταμίνη Ε: Ποιοι τη χρειάζονται σε μεγαλύτερες «δόσεις» & πού θα τη βρουν

Διαδώστε αυτό το άρθρο:

Οι ανάγκες του οργανισμού ορισμένων ανθρώπων σε βιταμίνη Ε είναι μεγαλύτερες απ’ ό,τι του γενικού πληθυσμού, επομένως επιβάλλεται ενίσχυση της πρόσληψης μέσω της διατροφής ή με τη μορφή συμπληρωμάτων.

Σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη από ερευνητές στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Όρεγκον, όσοι έχουν διαγνωστεί με μεταβολικό σύνδρομο, το οποίο συνδέεται στενά με την παχυσαρκία, χρειάζονται περισσότερη βιταμίνη Ε σε σύγκριση με τον μέσο άνθρωπο.

Το μεταβολικό σύνδρομο περιλαμβάνει ένα σύνολο παραγόντων και παθήσεων –κυρίως υπέρταση, ανεβασμένο σάκχαρο, λίπος στην κοιλιά και αυξημένη χοληστερόλη– που συνδυαστικά αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια, εγκεφαλικό και διαβήτη.

Η νέα μελέτη εστίασε σε άτομα που είχαν διαγνωστεί με μεταβολικό σύνδρομο ώστε να εξετάσει τον ρόλο της βιταμίνης Ε στην υγεία της συγκεκριμένης ομάδας του πληθυσμού. Τα ευρήματα υπέδειξαν ότι «τα άτομα με μεταβολικό σύνδρομο χρειάζονται περίπου 30-50% περισσότερη βιταμίνη Ε σε σχέση με άτομα που είναι σε γενικές γραμμές υγιή» αναφέρει σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε το πανεπιστήμιο.

Loading...
 

Για τους υγιείς ενήλικες, τα Εθνικά Ινστιτούτα των ΗΠΑ συνιστούν ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Ε της τάξεως των 15 mg. Ενδεικτικά, 30 γραμμάρια ηλιόσποροι παρέχουν 7,4 mg της βιταμίνης, 30 γραμμάρια αμύγδαλα 6,8 mg, 1 κουταλιά της σούπας ηλιέλαιο 5,6 mg και 30 γραμμάρια φουντούκια 4,3 mg.

Επαρκή πρόσληψη βιταμίνης Ε μπορεί να εξασφαλίσει κανείς μέσω της διατροφής ή μέσω συμπληρωμάτων. Εκτός από τα προϊόντα που αναφέρθηκαν παραπάνω, καλές πηγές βιταμίνης Ε στη διατροφή μας είναι το σπανάκι, η γλυκοπατάτα, το μπρόκολο, το ακτινίδιο, το μάνγκο, η ντομάτα και το αβοκάντο.


 

ΠΗΓΗ: www.onmed.gr

loading...
loading...
Loading...