Άγχος; Υπάρχει ένας τρόπος να προστατεύσεις την καρδιά σου

9636792184179423913

Το άγχος πάει χέρι-χέρι με την κακή ψυχολογική, αλλά και σωματική υγεία -αυτό είναι πλέον καλά γνωστό. Νέα έρευνα υπογραμμίζει, όμως, ότι υπάρχει ένας τρόπος να αμυνθούμε ενάντια κάποιων αρνητικών επιδράσεών του.

Πρόκειται για νέα μελέτη από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βασιλείας, το Ινστιτούτο Stress Medicine και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Sahlgrenska στο Γκέτεμποργκ, η οποία διερεύνησε κατά πόσο η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της ψυχικής υγείας, προστατεύοντας από τις συνέπειες του υψηλού άγχους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, το ψυχοκοινωνικό άγχος είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες που οδηγούν σε διάφορες ασθένειες. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, το στρες συνοδεύεται από μειωμένη ψυχική ευεξία, ενώ αυξάνει τα καταθλιπτικά συμπτώματα και τις πιθανότητες καρδιαγγειακών κινδύνων, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Loading...

Ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε στα πλαίσια της νέας έρευνας, η καλή φυσική κατάσταση συνδέεται με λιγότερα καταθλιπτικά συμπτώματα και λιγότερες πιθανότητες καρδιαγγειακών κινδύνων, ακόμα και στους ανθρώπους οι οποίοι βιώνουν περιόδους με υψηλά επίπεδα άγχους.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Medicine and Science in Sports and Exercise και σύμφωνα με όσα αναφέρουν σε αυτήν οι ερευνητές, η φυσική κατάσταση υψηλού επιπέδου μπορεί να παράσχει ιδιαίτερα αποτελεσματική προστασία στα άτομα που βιώνουν μεγάλο στρες στον χώρο εργασίας τους.

Άγχος; Υπάρχει ένας τρόπος να προστατεύσεις την καρδιά σου

Προστάτευσε τον εαυτό σου απέναντι στο άγχος. Γυμνάσου.

Για να καταλήξει στα ανωτέρω συμπεράσματα, η ερευνητική ομάδα συγκέντρωσε δεδομένα από 200 εργαζόμενους από τη Σουηδία. Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν τα 39 έτη, με το 51% εξ αυτών να είναι άνδρες και το 49%, γυναίκες.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να λάβουν μέρος σε εργομετρικά τεστ, ενώ οι ερευνητές μέτρησαν την αρτηριακή τους πίεση, τον δείκτη μάζας σώματος, τη χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια, και μία σειρά άλλων παραγόντων που παίζουν ρόλο στην εμφάνιση καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με το πόσο άγχος βίωναν τη συγκεκριμένη περίοδο.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε, όπως ήταν αναμενόμενο, ότι τα άτομα που ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα στρες είχαν τον υψηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακό πρόβλημα, σχεδόν με βάση κάθε παράγοντα που εξετάστηκε. Ωστόσο, η ανάλυση επιβεβαίωσε και κάτι άλλο:

Για τα άτομα που απέδειξαν στα εργομετρικά τεστ πως ήταν σε καλή σωματική κατάσταση, ο κίνδυνος καρδιαγγειακού προβλήματος ήταν χαμηλότερος, ακόμα και αν βίωναν περιόδους υψηλού άγχους.

Για παράδειγμα, διαπιστώθηκε ότι στα άτομα που δήλωσαν ότι βίωναν πολύ άγχος, τα επίπεδα χοληστερόλης ήταν αυξημένα πέραν των κλινικά σημαντικών ορίων, αν είχαν παράλληλα κακή φυσική κατάσταση. Όμως στα άτομα που δήλωσαν ότι βίωναν πολύ άγχος, αλλά ήταν σε καλή φυσική κατάσταση, η χοληστερόλη δεν ήταν τόσο αυξημένη ώστε να θεωρείται επικίνδυνη.

Αντιθέτως όταν το στρες ήταν λίγο, πολύ μικρότερες διαφορές παρατηρήθηκαν στις τιμές των παραγόντων κινδύνου ανάμεσα στα άτομα με καλή και κακή φυσική κατάσταση.

Έτσι, σύμφωνα με δελτίο τύπου του Πανεπιστημίου της Βασιλείας, αυτή η μελέτη έδειξε για πρώτη φορά, ότι η σχέση μεταξύ του άγχους και των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου μετριάζεται από την καλή σωματική κατάσταση.

Ο καθηγητής Markus Gerber δήλωσε ότι με άλλα λόγια, η έρευνα λέει πως η άσκηση θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ασπίδα στις συνέπειες του άγχους, τονίζοντας ότι τα ευρήματα είναι σημαντικά, ακριβώς επειδή οι άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να ασκηθούν όταν είναι αγχωμένοι. Η παραπάνω μελέτη προτείνει ότι είναι τότε που ίσως χρειαζόμαστε την άσκηση περισσότερο.


ΠΗΓΗ: www.pathfinder.gr

loading...

loading...
Loading...

Διαφημίσεις