Newsitamea.gr
NEWS FEED ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Αγίου Πνεύματος: Πότε πέφτει (τριήμερο) και τι ισχύει για τους εργαζόμενους

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

Το Άγιο Πνεύμα στο Ορθόδοξο εορτολόγιο

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος είναι κινητή. Εορτάζεται πάντοτε ημέρα Δευτέρα, 7 εβδομάδες μετά το Πάσχα. Η ημέρα αυτή είναι αργία για τις δημόσιες υπηρεσίες και πολλούς εργαζόμενους γραφείου.

Τη Δευτέρα 17 Ιουνίου, πέφτει φέτος η ημέρα του Αγίου Πνεύματος. Στο Δημόσιο έχει οριστεί ως επίσημη ημέρα αργίας, ενώ οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και τα καταστήματα θα λειτουργήσουν κανονικά.

Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου και εκτός εξαιρέσεων που προβλέπονται, θα προσέλθουν κανονικά στη δουλειά τους, δικαιούμενοι το ημερομίσθιό τους.

Όσοι εργαζόμενοι δεν προσέλθουν στην εργασία τους αδικαιολόγητα, δεν δικαιούνται το ημερομίσθιο της ημέρας αυτής, το οποίο και θα αφαιρεθεί από τις αποδοχές τους.

Στην περίπτωση που οι ημερομίσθιοι δεν εργαστούν, δεν δικαιούνται αμοιβή αφού δεν ορίζεται με διάταξη νόμου η πληρωμή του ημερομισθίου σε μη εξαιρέσιμες αργίες.

Οι αμειβόμενοι με μηνιαίο μισθό, που δεν θα εργαστούν, θα λάβουν το μισθό τους χωρίς προσαύξηση, ενώ αν εργαστούν δικαιούνται επί πλέον 1/25 του μισθού τους.

Προσαύξηση κατά 75% οφείλεται μόνο στις περιπτώσεις που υπάρχει σχετικός όρος για καταβολή του σε Σ.Σ.Ε. ή Δ.Α., καθορίζει δηλαδή την ημέρα αυτή ως υποχρεωτική αργία.

Σχετικός για την αργία αυτή όρος έχει τεθεί στις ΣΣΕ και ΔΑ που αφορούν:

  • α) στις Καπνοβιομηχανίες,
  • β) στις Κλινικές και στα ιατρικά εργαστήρια,
  • γ) στα ναυτικά πρακτορεία,
  • δ) στις επιχειρήσεις πετρελαίου και υγραερίων,
  • ε) στις Εφημερίδες,
  • στ) στα Λατομεία Πέτρας και Χώματος,
  • ζ) στους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς,
  • η) στις επιχειρήσεις τεχνικών έργων (μόνο για τις ειδικότητες Εργοδηγών Σχεδιαστών και Χειριστών Μηχανημάτων
  • θ) στους ηλεκτροτεχνίτες
  • ι) στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών,
  • ια) στους φωτοστοιχειοθέτες,
  • ιβ) στους φορτ/τές,
  • ιγ) στα τυπογραφεία
  • ιδ) στα βιβλιοπωλεία,
  • ιε) στους θυρωρούς,
  • ιστ) στους εργοδηγούς – σχεδιαστές κλπ.

Σύμφωνα πάντα με τη χριστιανική διδασκαλία, το Άγιο Πνεύμα είναι μία από τις τρεις υποστάσεις ή πρόσωπα της Αγίας Τριάδας, δηλαδή του ενός και μοναδικού Θεού, ομοούσιο (δηλαδή μοιράζεται την ίδια ουσία-ύπαρξη) με τον Πατέρα και τον Υιό. Επομένως το Άγιο Πνεύμα είναι Θεός, που «συμπροσκυνείται και συνδοξάζεται» με τον Πατέρα και τον Υιό.

Με αυτή τη βάση, μία ιδιότητα του Αγίου Πνεύματος που αναφέρεται συχνά στην Αγία Γραφή, είναι ότι αποτελεί τη θεία δύναμη που ενέπνευσε τους προφήτες να προφητεύσουν τη γέννηση του Ιησού Χριστού και τα Πάθη του. Εντονότερα ωστόσο παρουσιάζεται το Πνεύμα του Θεού στην Καινή Διαθήκη: Κατά τη Βάπτιση του Χριστού, όπου εμφανίζεται με τη μορφή περιστεριού, ενώ συγχρόνως ακούγεται η φωνή του Θεού-Πατέρα (Θεοφάνια), αλλά και στην Πεντηκοστή ως μία «Θεία Ενέργεια» που εμπνέει τους μαθητές του Χριστού να μιλούν διάφορες γλώσσες. Από τον Ιησού Χριστό το Άγιον Πνεύμα αποκαλείται και Παράκλητος.

Παρόλα αυτά, κάποιοι αρχιερείς, όπως ο Μακεδόνιος, υποστήριξαν από τα πρωτοχριστιανικά ήδη χρόνια ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κτίσμα-δημιούργημα του Θεού. Για να τους αντικρούσουν, οι Πατέρες της Εκκλησίας συνεκάλεσαν τη Δεύτερη Οικουμενική Σύνοδο το έτος 381, στην οποία δογμάτισαν το όγδοο άρθρο του «Συμβόλου της Πίστεως», που αποτελεί την ολοκλήρωση του Τριαδικού Δόγματος: ότι δηλαδή το Πνεύμα είναι «ομοούσιον τω Πατρί και τω Υιώ» και εκπορεύεται μόνο από τον Πατέρα: Μέχρι σήμερα, η Ορθόδοξη εκκλησία δέχεται την εκπόρευση μόνο από τον Πατέρα, ενώ κατά την Καθολική εκκλησία το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό. Η διαφορά αυτή είναι γνωστή ως filioque (λατ. «και εκ του Υιού»), και κατά την ορθόδοξη άποψη οι Ρωμαιοκαθολικοί υποβιβάζουν με τον τρόπο αυτό το Άγιον Πνεύμα. Η βιβλική βάση για το θέμα βρίσκεται στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον, όπου ο Ιησούς λέγει στους μαθητές λίγο πριν από τη σύλληψή Του: «όταν δε έλθη ο Παράκλητος, ον εγώ πέμψω υμίν παρά του Πατρός, το Πνεύμα της Αληθείας, ό παρά του Πατρός εκπορεύεται, εκείνος μαρτυρήσει περί εμού» (Ιωάν. ιε΄ 26).

Από τη διδασκαλία του Χριστού προέρχεται και το δόγμα ότι το Άγιον Πνεύμα είναι η τρίτη υπόσταση της Αγίας Τριάδας, η οποία συμπληρώνει την έννοια του ενός Θεού. Ο Χριστός είπε: «μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτά εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος», παρουσιάζοντας τα τρία πρόσωπα όμοια και αδιαίρετα ως προς το έργο της σωτηρίας του ανθρώπου.

Με πληροφορίες απο www.cnn.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έμεινε άφραγκος επίτηδες: Εκατομμυριούχος παραχώρησε όλη την περιουσία του για να αποδείξει 1 και μόνο πράγμα – ΒΙΝΤΕΟ

Efi Nika

Ήπιε μόνο μια γουλιά: 21χρονη πήρε καφέ από το αεροδρόμιο και βρέθηκε στην εντατική να παλεύει για τη ζωή της

Efi Nika

Ξεχάστε όσα ξέρατε: Αλλάζουν όλα στα ΜΜΜ, έτσι θα πληρώνουμε για τις μετακινήσεις σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό και Τραμ – ΦΩΤΟ

Efi Nika