Έντονη η επιρροή των διαφημίσεων τσιγάρων στα παιδιά νηπιακής ηλικίας!

Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας επηρεάζονται από τις διαφημίσεις προϊόντων καπνού και έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος να εξελιχθούν σε καπνιστές μετέπειτα, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Pediatrics.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας «Johns Hopkins» της Βαλτιμόρης έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 2.423 παιδιά από έξι χώρες (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία Ρωσία, Νιγηρία και Πακιστάν) και διαπίστωσαν ότι το 68% μπορούσε να αναγνωρίσει τουλάχιστον μια μάρκα τσιγάρων. Το ποσοστό κυμαινόταν από 50% στη Ρωσία και έφτανε και στο 86% στην Κίνα, όπου τουλάχιστον το 28% του πληθυσμού είναι καπνιστές (53% των ανδρών και 2% των γυναικών).

Επίσης, τα παιδιά μεγαλύτερα παιδιά σε αυτές τις χώρες, όταν ζούσαν σε σπίτι με έναν τουλάχιστον καπνιστή, ήταν σε θέσει να αναγνωρίσουν συχνότερα το εμπορικό σήμα μιας καπνοβιομηχανίας.

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν την ανάγκη άμεση λήψης αυστηρότερων μέτρων για την μείωση της επιρροής της διαφήμισης των προϊόντων καπνού ειδικά στα παιδιά. Υπενθυμίζουν μάλιστα μελέτη που είχε διεξαχθεί στις ΗΠΑ πριν από 22 χρόνια και είχε δείξει ότι αγόρια και κορίτσια, έξι ετών, αναγνώριζαν στον ίδιο βαθμό το σήμα του καλωδιακού καναλιού της Disney και το σήμα των τσιγάρων Camel. Μετά την έρευνα αυτή υιοθετήθηκαν αυστηρές ρυθμίσεις για τη διαφήμιση του καπνού στις ΗΠΑ, με στόχο την προστασία των παιδιών.

Η συγκεκριμένη μελέτη και άλλες παρόμοιες κατέδειξαν τις αποτελεσματικές τακτικές μάρκετινγκ που ακολουθούν οι καπνοβιομηχανίες, ώστε να επηρεάζουτν τις επιλογές των νέων ανθρώπων.

Αν και πολλοί παράγοντες έχουν σχέση με το κάπνισμα, έρευνες δείχνουν ότι, για τους νέους, το γεγονός ότι εκτίθενται στον καπνό και ότι τηρούν μια θετική στάση απέναντι στις διαφημίσεις των τσιγάρων, συνδέεται με την αύξηση της πιθανότητας να καπνίσουν.

Το 2003 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για να αντιμετωπίσει την παγκόσμια επιδημία του καπνίσματος υιοθέτησε σύμβαση για αυστηρότερο έλεγχο κυρίως στη διαφήμιση, την προώθηση και την χορηγία των καπνοβιομηχανιών. Ωστόσο οι ερευνητές επισημαίνουν ότι, «είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος για να εφαρμοστεί πλήρως η σύμβαση αυτή και οι ρυθμίσεις της».

Αξίζει να σημειωθεί ότι απέναντι στους αυστηρούς κανονισμούς που υιοθέτησαν οι ανεπτυγμένες χώρες για τη διαφήμιση των τσιγάρων, οι καπνοβιομηχανίες ενίσχυσαν τις προσπάθειές του για την προώθηση των προϊόντων τους στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, η πλειοψηφία των οποίων έχει χαλαρή νομοθεσία στο θέμα αυτό.

 

pathfinder.gr

Related posts

Οφείλουμε να μεγαλώσουμε αγόρια που θα σέβονται και θα εκτιμούν τις γυναίκες

Αυτό είναι το κοινό που έχουν όλα τα ευτυχισμένα παιδιά

Αγάπη δεν είναι μόνο τα χατίρια και τα γλυκόλογα, αλλά και τα όρια