Η θρυλική “Φαλκονέρα”: Το μοναδικό Ελληνικό τρόλεϊ που απέφυγαν στο παρά πέντε τη διάλυση τους – ΦΩΤΟ

Μοναδική στον κόσμο και ανυπολόγιστης ιστορικής αξίας σήμερα, η «Φαλκονέρα», είναι το μόνο ελληνικό τρόλεϊ που κατασκευάστηκε ποτέ και επιβιώνει μέχρι σήμερα.

Τον Απρίλιο του 2012, δύο μνημειακά τρόλεϊ, ένα εκ των οποίων μοναδικό στον κόσμο, είχαν εκ παραδρομής συμπεριληφθεί στον κατάλογο οχημάτων της ΟΣΥ ΑΕ προς εκποίηση.

Εν τέλει οι εκκλήσεις του Συλλόγου Μελέτης Ιστορίας των Συγκοινωνιών στην Ελλάδα, αλλά και των συγγραφέων του βιβλίου «Από τα Παμφορεία στο Μετρό» εισακούστηκαν και τα δύο τρόλεϊ απέφυγαν στο παρά πέντε τη δημοπράτηση τους για σκραπ και τη διάλυση τους προς ανακύκλωση.

Η κατασκευή και η παρουσίαση της «Φαλκονέρα»

οδηγοί της Ηλεκτρικής Εταιρίας Μεταφορών (δηλαδή της ΗΕΜ, όπως ονομαζόταν ο «πρόγονος» των ΗΛΠΑΠ) απέφευγαν να το οδηγούν – λόγω κυρίως του δεξιού τιμονιού – και ως εκ τούτου του έδωσαν το παρατσούκλι «Φαλκονέρα» από την ομώνυμη βραχονησίδα, κοντά στην οποία είχε γίνει το τραγικό ναυάγιο του οχηματοαγωγού «Ηράκλειον» τον Δεκέμβριο του 1966.

Η «Φαλκονέρα» παρέμεινε σε αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, με το 2012 να αποτελεί ένα ιδιαίτερης σημασίας έτος για την μετέπειτα επιβίωση της.

Ήταν τότε που η ΟΣΥ αποφάσισε να εκποιήσει ένα μεγάλο μέρος του παροπλισμένου στόλου της βγάζοντας στο σφυρί και τη «Φαλκονέρα», με τους ανθρώπους που πήραν αυτή την απόφαση να αγνοούν την ιστορική σημασία της. Τελικά, το εν λόγω τρόλεϊ μαζί με μερικά ακόμη ιστορικά για τα ελληνικά λεωφορεία, εξαιρέθηκε της διαδικασίας.

Το δεύτερο όχημα που σώθηκε από την εκποίηση ήταν το διάσημο τρόλεϊ 4001, το πρώτο αρθρωτό και το μοναδικό ρωσικό που είχε έρθει στη χώρα μας. Το 4001 έφτασε στην Ελλάδα το 1987, όταν ο ρωσικός οίκος «EΝERGOMACHEXPORT» το προμήθευσε δοκιμαστικά στον ΗΛΠΑΠ. Ούτε αυτό είχε ιδιαίτερη επιτυχία από κυκλοφοριακής πλευράς, λόγω δυσκινησίας.

Γι’ αυτό πήρε το όνομα «Φαλκονέρα»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το μοναδικής ιστορικής σημασίας τρόλεϊ πήρε το συγκεκριμένο παρατσούκλι από τους οδηγούς της Ηλεκτρικής Εταιρείας Μεταφορών (ΗΕΜ), το παρατσούκλι το πήρε από την βραχονησίδα Φαλκονέρα, σε κοντινή απόσταση από την οποία έγινε μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες της Ελλάδας, το ναυάγιο του οχηματαγωγού πλοίου «Ηράκλειον», τον Δεκέμβριο του 1966.

Ήταν επίσης ένα από τα δεξιοτίμονα τρόλεϊ με ιταλικό σασί που εκτελούσαν δρομολόγια στην Αθήνα, τα οποία και απέφευγαν οι οδηγοί για ευνόητους λόγους.

Η «Φαλκονέρα» σήμερα

Related posts

Σιαμαία αγοpάκια δίδυμα γεννήθηκαν με 3 πόδια και κοινό ουρογεννητικό σύστημα

Ξεσπά η μάνα του μικρού Τάσου που δολοφονήθηκε από συμμαθητή του: «Δε θέλω τα λεφτά τους, το παιδί μου θέλω πίσω» – ΒΙΝΤΕΟ

Ετοιμοθάνατη 36χρονη βρήκε δότη ήπατος τον σύντροφό της αλλά οι γιατροί της είπαν όχι – Το μοιραίο λάθος που έκανε – ΦΩΤΟ