Κέιτι Πέρι και Τζάστιν Τίμπερλεϊκ βλάπτουν σοβαρά την υγεία των νέων

Οι μεγαλύτεροι σταρ της παγκόσμιας ποπ μουσικής βλάπτουν σοβαρά την υγεία των παιδιών και των εφήβων, διότι συμμετέχουν σε διαφημίσεις που προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα, αναφέρουν Αμερικανοί επιστήμονες.

Εξετάζοντας όλες τις διαφημίσεις της περιόδου 2000-2014 που προβλήθηκαν, αναρτήθηκαν ή δημοσιεύθηκαν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης των ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι 163 διασημότητες της ποπ προώθησαν 590 προϊόντα, τα 107 εκ των οποίων αφορούσαν τρόφιμα και μη αλκοολούχα ροφήματα, που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους «κολυμπούσαν» στα λίπη, τις θερμίδες και τη ζάχαρη.

Μεταξύ αυτών των διασημοτήτων συμπεριλαμβάνονται μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας βιομηχανίας της μουσικής, όπως η Κέιτι Πέρι που διαφήμισε αναψυκτικά και πατατάκια, ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ που διαφήμισε αλυσίδες πρόχειρων φαγητών και αναψυκτικών, οι One Direction που διαφήμισαν αναψυκτικά και μπισκότα, και οι Maroon 5 που διαφήμισαν αναψυκτικά και φρουτοποτά.

Τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής κάουντρι επίσης συμμετείχαν σε ανάλογες διαφημίσεις: η Κάρι Άντρεγουντ διαφήμισε βιταμινούχο νερό και σοκολάτες και ο Μπλέικ Σέλτον αναψυκτικά και πίτσες.

«Δεδομένων των ποσοστών παχυσαρκίας στους εφήβους, είναι εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι η πλειονότητα (το 71%) των διαφημίσεων για ροφήματα που έκαναν οι αστέρες της μουσικής αφορούσαν αναψυκτικά με ζάχαρη», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Μέρι Μπραγκ, επίκουρη καθηγήτρια στον Τομέα Υγιεινών Επιλογών, Πολιτικής & Αξιολόγησης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

«Αντίστοιχα, οι διαφημίσεις για τρόφιμα αφορούσαν σε ποσοστό 81% ανθυγιεινά προϊόντα, όπως τα πρόχειρα φαγητά των φαστ φουντ, οι καραμέλες και διάφορα σνακ με φτωχή θρεπτική αξία».

Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτουν η δρ Μπραγκ και οι συνεργάτες της, κάθε χρόνο η βιομηχανία τροφίμων και ποτών διαθέτει δύο δισεκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις που στοχεύουν στους ανηλίκους και τους νεαρούς ενήλικες.

Έτσι, στην Αμερική το μέσο παιδί σχολικής ηλικίας βλέπει περίπου 4.700 τέτοιου είδους διαφημίσεις τον χρόνο, ενώ ο μέσος έφηβος βλέπει 5.900.

Συνολικά, τα τέσσερα πέμπτα των διαφημίσεων τροφίμων και τα τρία τέταρτα των διαφημίσεων ροφημάτων είναι ανθυγιεινά.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Pediatrics», έδειξε ακόμα ότι κανένας σταρ δεν συμμετείχε σε διαφημίσεις φρούτων, λαχανικών ή προϊόντων ολικής αλέσεως – γεγονός απολύτως λογικό, σύμφωνα με την δρα Μπραγκ, διότι «καμία εταιρεία παραγωγής τέτοιων προϊόντων δεν έχει αρκετά χρήματα ώστε να πληρώσει έναν μεγάλο σταρ».

Πηγή :  tanea.gr

Related posts

Υπεραιωνόβια γιαγιά 103 ετών μαγειρεύει κάθε μέρα και δίνει συμβουλές μακροζωίας – ΒΙΝΤΕΟ

Ο ΕΟΔΥΥ προειδοποιεί όλους τους γονείς: Τι είναι ο παρβοϊός που κόστισε τη ζωή στο 3,5 ετών κοριτσάκι στη Θεσσαλονίκη

Αντόν Τσέχωφ: Οι καλλιεργημένοι άνθρωποι ξέρουν να σέβονται…