ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Ινομυαλγία: 5 τροφές για να αντιμετωπίσετε τον πόνο και τη δυσκαμψία

Η ινομυαλγία είναι μια αρκετά συχνή πάθηση που προσβάλλει το 3-6% του πληθυσμού, ενώ σε ποσοστό 75-90% οι ασθενείς είναι γυναίκες.

Πρόκειται για εξουθενωτική κατάσταση, καθώς οι άνθρωποι υποφέρουν από χρόνιους πόνους, μυϊκή δυσκαμψία, δυσκολίες στον ύπνο, άγχος, κατάθλιψη και προβλήματα του πεπτικού.

Όπως έχουν δείξει κάποιες έρευνες, η φυσική θεραπευτική προσέγγιση μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική.

Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Pain Research διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έκαναν γιόγκα δύο φορές την εβδομάδα επί για 75 λεπτά ανέφεραν σημαντική μείωση του πόνου και βελτίωση της γνώσης και της συναίσθησης που μείωνε την αγχωτική αντίδραση στον πόνο.

Loading...

Εκτός από τη θεραπευτική δύναμη της γιόγκα, κάποια τρόφιμα πλούσια σε φυσικά ένζυμα, αντιφλεγμονώδεις ενώσεις και αντιοξειδωτικά, μπορούν να μειώσουν το πρήξιμο και να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τον πόνο, παρέχοντάς σας ταυτόχρονα πολλές θρεπτικές ουσίες.

Ινομυαλγία: 5 τροφές για να αντιμετωπίσετε τον πόνο και τη δυσκαμψία

Φαγόπυρο

Το φαγόπυρο περιέχει μηλικό οξύ, ένα φυσικό οργανικό οξύ που καταπολεμά την κούραση και τους μυϊκούς πόνους. Μηλικό οξύ υπάρχει και σε ορισμένα φρούτα και λαχανικά και ιδιαίτερα στα πράσινα μήλα από τα οποία πήρε και το όνομά του.

Ινομυαλγία: 5 τροφές για να αντιμετωπίσετε τον πόνο και τη δυσκαμψία

Σύκα

Τα σύκα είναι επίσης πλούσια σε μηλικό οξύ, αλλά και σε φικίνη, ένα αντιφλεγμονώδες ένζυμο που βοηθά στη μείωση του πόνου και άλλων προβλημάτων που σχετίζονται με τη φλεγμονή. Περιέχουν επίσης υψηλά επίπεδα μαγνησίου και μαγγανίου, δύο στοιχεία που συχνά οι τιμές τους είναι χαμηλές στα άτομα με ινομυαλγία. Προτιμήστε αν μπορείτε τα φρέσκα σύκα που περιέχουν υψηλότερα επίπεδα αυτών των ανόργανων συστατικών.

Ινομυαλγία: 5 τροφές για να αντιμετωπίσετε τον πόνο και τη δυσκαμψία

Σπανάκι και πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Λόγω της ανεπάρκειας μαγνησίου, οι πάσχοντες από ινομυαλγία πρέπει να τρώνε σπανάκι και άλλα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που είναι πλούσια σε μαγνήσιο. Μόλις ένα φλιτζάνι μαγειρεμένο αρκεί για να υποχωρήσουν τα συμπτώματα της ανεπάρκειας μαγνησίου, όπως η κούραση, οι μυϊκές κράμπες, η αϋπνία και το άγχος.

Ινομυαλγία: 5 τροφές για να αντιμετωπίσετε τον πόνο και τη δυσκαμψία

Καυτερές πιπεριές

Η καψαϊκίνη που περιέχουν οι καυτερές πιπεριές μπορούν να ανακουφίσουν προσωρινά από τους πόνους. Αν δεν αντέχετε να τις καταναλώσετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κρέμα καψαϊκίνης, την οποία θα εφαρμόσετε στις πάσχουσες αρθρώσεις 3-4 φορές την ημέρα. Εναλλακτικά μπορείτε να πολτοποιήσετε καυτερή πιπεριά και να την εφαρμόσετε τοπικά.

Ινομυαλγία: 5 τροφές για να αντιμετωπίσετε τον πόνο και τη δυσκαμψία

Ανανάς

Αρκεί ένα φλιτζάνι από αυτό το υπέροχο τροπικό φρούτο, το οποίο είναι πλούσιο σεπολλά ένζυμα και μεταλλικά στοιχεία για να υποχωρήσει ο πόνος. Ο ανανάς είναι εξαιρετικά πλούσιος σε βρομελίνη, ένα ένζυμο που βοηθά στη μείωση του οιδήματος και της φλεγμονής. Περιέχει επίσης πολύ μαγγάνιο, το οποίο βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου από τον οργανισμό. Στα άτομα με ινομυαλγία, η παραγωγή είναι μειωμένη, με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία στον πόνο.
Ένα φλιτζάνι φρέσκου ανανά την ημέρα καλύπτει το 100% των αναγκών σας σε μαγγάνιο.


 

ΠΗΓΗ: www.onmed.gr

loading...
loading...