Newsitamea.gr
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΠΑΙΔΙ

Η τέχνη του θεάτρου ως θεραπευτική μέθοδος για τα αυτιστικά παιδιά!!!

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

Η τέχνη του θεάτρου ως θεραπευτική μέθοδος για τα αυτιστικά παιδιά

Η τέχνη του θεάτρου ως θεραπευτική μέθοδος για τα αυτιστικά παιδιά!!!

 

Ένα νέο μοντέλο παρέμβασης στα παιδιά με αυτισμό ανέπτυξε η ελληνίδα Ψυχολόγος στη Σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Δουβλίνου δρ. Χάρις Καρνέζη.

Πρόκειται για το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ), ένα ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο το οποίο αναπτύχθηκε έπειτα από μελέτη και δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό “Αdvances in Research” από τον εκδοτικό οίκο Science Domain International. Είναι βασισμένο σε επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Τρίνιτυ της Ιρλανδίας και συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.

Τα παιδιά καλούνται να συμμετέχουν βιωματικά σε συναρπαστικές ιστορίες και να ξεπεράσουν μια σειρά δοκιμασίες, όπως να ανακαλύψουν το χαμένο θησαυρό, να βρουν το μαγικό τόπο με τα σοκολατένια ρυάκια, τα βουνά από παγωτό, τα ποτάμια της τσίχλας και τα δέντρα με τις καραμέλες, να πετάξουν με τα μαγικά χαλιά, να λύσουν το γρίφο της εξαφάνισης του μικρού μάγου, να φτιάξουν τη δική τους επιχείρηση.

Οι δοκιμασίες αυτές στοχεύουν να τονώσουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών και να τα παροτρύνουν να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να δημιουργήσουν φιλίες και να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, όπως η αντίληψη και η έκφραση των συναισθημάτων τους, η αντίληψη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να ακούνε τον συνομιλητή τους, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν σε μια συζήτηση.

Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της Δρ. Χάρις Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα του στην γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, στην μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.

 

Πηγή: www.naftemporiki.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μικρό αγόρι με καρδιακή ανεπάρκεια έλαβε το δώρο που του χάρισε τη ζωή: μια νέα καρδιά

Efi Nika

Δικό μου είναι: Πότε ένα παιδί δυσκολεύεται να μοιραστεί και πώς να το βοηθήσουμε

Penni Syggrou

Λουκία Κασαμάκη: Η 11χρονη εκ γενετής τυφλή που δίνει μαθήματα ζωής – ΦΩΤΟ

Efi Nika