Newsitamea.gr
AMEA news

Προτάσεις για το εργασιακό των ατόμων με αναπηρία στον Π. Κουρουμπλή

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

amea2

Προτάσεις για το εργασιακό των ατόμων με αναπηρία στον Π. Κουρουμπλή 

Με αφορμή τη διαδικασία δημόσιας  διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου: «Διαφάνεια, Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης» και με επιστολή προς τον αρμόδιο υπουργό Π. Κουρουμπλή, η Ε.Σ.Α.μεΑ. κατέθεσε το πλαίσιο των προτάσεών της επί των θεμάτων του. Εκτός από τροποποιήσεις και συμπληρώσεις, δημοσιεύονται και διατάξεις – προσθήκες που πρέπει να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο, στοχεύοντας στην λήψη μέτρων που θα ανακουφίσουν τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους.

Τα άτομα με αναπηρία κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης έχουν βιώσει ακόμη περισσότερο τον αποκλεισμό τους από την εργασία εξαιτίας των πρόσθετων μέτρων που έχουν ληφθεί με τις μνημονιακές πολιτικές.

Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τις προτάσεις, η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά την αναμόρφωση του νόμου 2643/98, ώστε να δημιουργηθεί ένας νέος νόμος αποκλειστικός για την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία.

Επίσης ζητά την επέκταση της ευνοϊκής ρύθμισης του άρθρου 1 του ν.3454/2006 και στα άτομα με αναπηρία, η οποία ισχύει στον εργασιακό τομέα για την κατηγορία των πολυτέκνων, αλλά δε ισχύει για την κατηγορία των ατόμων με αναπηρία,  ώστε να αποκατασταθεί μία αδικία που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία 

Χρειάζεται να θεσπιστούν διατάξεις που θα συμπεριλαμβάνουν κοινωνικά κριτήρια και μοριοδότηση για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία και γονέων και κηδεμόνων τους σε εποχικές θέσεις εργασίας και θέσεις κοινωφελούς εργασίας, όπως υπάρχουν για άλλες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι και τρίτεκνοι.

Τέλος η Συνομοσπονδία ζητά την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για τη διασφάλιση της εργασίας των ατόμων με αναπηρία που υπηρετούν σε Ν.Π.Ι.Δ. των Δήμων της χώρας. Αυτό το αίτημα αποτελεί και πρόταση της ΚΕΔΕ, βάσει της απόφασης του Δ.Σ. της στις 12.11.2014 και αφορά στη μεταφορά του προσωπικού ΑμεΑ  που υπηρετεί σε Ν.Π.Ι.Δ. των Δήμων που έχουν λυθεί ή βρίσκονται σε εκκαθάριση στον οικείο Δήμο σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Η επιστολή με τις προτάσεις αναλυτικά

Κατάθεση προτάσεων της Ε.Σ.Α.μεΑ. για το σχέδιο νόμου: «Διαφάνεια, Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης»

Κύριε Υπουργέ,
Με αφορμή τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου: «Διαφάνεια, Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης» η Ε.Σ.Α.μεΑ. καταθέτει το πλαίσιο των προτάσεών της, χωρισμένο σε δύο κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο καταθέτουμε τις τροποποιήσεις -συμπληρώσεις επί των άρθρων του νομοσχεδίου, ενώ στο δεύτερο προτείνουμε την προσθήκη διατάξεων που θεωρούμε πως πρέπει να συμπεριληφθούν στο εν λόγω νομοσχέδιο, στοχεύοντας στην λήψη μέτρων που θα ανακουφίσουν τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους, τα οποία κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης έχουν βιώσει ακόμη περισσότερο τον αποκλεισμό τους από την εργασία εξαιτίας των πρόσθετων μέτρων που έχουν ληφθεί με τις μνημονιακές πολιτικές και τα οποία και εσείς διαχρονικά έχετε υποστηρίξει.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α. Τροποποιήσεις -συμπληρώσεις άρθρων
Άρθρο 3 – Διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο -Τήρηση Μητρώου.
Το άρθρο 3 αναφέρει ότι: «Η εγγραφή στο Μητρώο πραγματοποιείται με την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή που δημιουργείται για το σκοπό αυτό στην επίσημη ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ»
Προτείνουμε να προστεθεί παράγραφος για τις προδιαγραφές προσβασιμότητας ως εξής: «Τόσο η ηλεκτρονική εφαρμογή όσο και η ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ θα είναι προσβάσιμη σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με τις Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού, έκδοση 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines 2.0) του διεθνή oργανισμού World Wide Web Consortium (W3C), κατ’ ελάχιστο στο μεσαίο επίπεδο προσβασιμότητας “ΑΑ”. […]»

Άρθρο 8 – Θέσεις ευρύτερου δημόσιου τομέα που στελεχώνονται από μέλη του Μητρώου -Διαδικασία επιλογής

Η παράγραφος 2 του άρθρου 8 προτείνουμε να συμπληρωθεί ως εξής:
«2. Ο διορισμός των ανωτέρω πραγματοποιείται, κατόπιν σχετικής προκήρυξης από τον αρμόδιο Υπουργό. Η προκήρυξη δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του αρμόδιου Υπουργείου, η οποία θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού, έκδοση 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines 2.0) του διεθνή oργανισμού World Wide Web Consortium (W3C), κατ’ ελάχιστο στο μεσαίο επίπεδο προσβασιμότητας “ΑΑ”, και του ΑΣΕΠ επί δέκα (10) ημέρες τουλάχιστον, καθώς και στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. […]»

Άρθρο 9: – Υποχρεώσεις επιλεγμένων μελών σε θέσεις ευθύνης
Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 9 προτείνουμε να προστεθεί η ακόλουθη παράγραφος: «Τα μέλη του μητρώου που επιλέγονται να καταλάβουν τις προβλεπόμενες από τον παρόντα νόμο θέσεις, παρακολουθούν υποχρεωτικά επιμορφωτικά σεμινάρια σε θέματα αναπηρίας. Τα ανωτέρω επιμορφωτικά σεμινάρια σχεδιάζονται από Ειδική Επιτροπή που συνίσταται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών στην οποία προβλέπεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου της. Στην επιτροπή συμμετέχουν επιστήμονες του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και στην οποία τουλάχιστον ένα μέλος της που έχει επιστημονική γνώση και πρακτική εμπειρία επί του θέματος των επιμορφωτικών σεμιναρίων υποδεικνύεται από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία. Στην ανωτέρω Επιτροπή συμμετέχει και η Ε.Σ.Α.μεΑ. δια αιρετού εκπροσώπου της με τον αναπληρωτή του που υποδεικνύεται από την Ε.Σ.Α.μεΑ. Η ανωτέρω Υπουργική Απόφαση εκδίδεται σε διάστημα δύο μηνών μετά τη δημοσίευση του παρόντος στο φύλλο εφημερίδας κυβερνήσεως»
Η ανωτέρω πρόταση σε συνδυασμό με όλες τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί στα άρθρα του παρόντος νομοσχεδίου αποτελεί μία εκ των βασικών προϋποθέσεων για να καταστούν οι υπηρεσίες του Δημοσίου προσβάσιμες και φιλικές στους εργαζόμενους όπως και στους χρήστες οι οποίοι είναι άτομα με αναπηρία και χρόνια πάθηση.

Άρθρο 11 -Υπηρεσιακή κατάσταση και αμοιβές επιλεγμένων μελών σε θέσεις ευθύνης.
Προτείνουμε να προστεθεί παρ. 5 με την οποία θα καθορίζεται ότι: «Εάν ένα μέλος σε θέση ευθύνης είναι άτομο με κινητική αναπηρία, τυφλός ή άτομο με προβλήματα όρασης, κωφός-βαρήκοος καθορίζεται ειδική δαπάνη για την εργονομική διευθέτηση του κύριου χώρου εργασίας του, τη χορήγηση συνοδού, διερμηνείας και εν γένει την κάλυψη του κόστους των αναγκών αναπηρίας σε ότι αφορά τα αυξημένα καθήκοντα της θέσης ευθύνης. Το ύψος της ανωτέρω δαπάνης, ο τρόπος χορήγησης αυτής και κάθε λεπτομέρεια καθορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και Εσωτερικών -Διοικητικής Ανασυγκρότησης, μετά από γνωμοδότηση της Ε.Σ.Α.μεΑ. για το θέμα αυτό, η οποία εκδίδεται σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου».

Άρθρο 16 -Έκθεση αξιολόγησης
Στην παρ. 1 μετά την περ. δ. να προστεθεί περίπτωση ε. ως εξής:
«ε) εφόσον ο αξιολογούμενος είναι άτομο με αναπηρία να ληφθεί υπόψη η ύπαρξη εμποδίων όπως είναι η έλλειψη προσβασιμότητας, η περιθωριοποίησή του από το συναδελφικό περιβάλλον για λόγους προκατάληψης και στερεοτύπων που οδηγούν έως και το ρατσισμό και λοιπά εμπόδια που ορθώνονται από την έλλειψη λήψης κατάλληλων μέτρων και πολιτικών για την αναπηρία από μέρους της Πολιτείας».

Επίσης στην παράγραφο 3, η περ. β να συμπληρωθεί ως εξής:
3. α)….
β) Κάθε έκθεση αξιολόγησης γνωστοποιείται υποχρεωτικά στον υπάλληλο που αφορά, από την αρμόδια υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού, σε μορφή προσβάσιμη από τον υπάλληλο εφόσον ζητηθεί από αυτόν.

Άρθρο 17 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης υπαλλήλων
Στην ενότητα 2.ΙΙ του άρθρου 17, η περ. 8 ζητάμε να τροποποιηθεί ως εξής:

IΙ. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

8. Συμπεριφορά προς όλους τους πολίτες, δίχως διακρίσεις και αποκλεισμούς, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών τους στα πλαίσια της νομιμότητας και της αρχής της μη διάκρισης λόγω φύλου, θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, γενετήσιου προσανατολισμού φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής.»

Στην ενότητα 2.ΙΙΙ η περ. 9 ζητάμε να συμπληρωθεί ως εξής:

ΙII. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

«9. Ποσοτική και ποιοτική εργασιακή απόδοση (ιδίως: διαχείριση κρίσεων, αναβάθμιση εργασιακού περιβάλλοντος, προστιθέμενη αξία διοικητικού έργου). Κατά την αξιολόγηση της απόδοσης και αποτελεσματικότητας υπαλλήλων με αναπηρία θα λαμβάνεται υπόψη η εφαρμογή ή όχι από την Υπηρεσία των αναγκαίων εύλογων προσαρμογών ώστε ο υπάλληλος να είναι σε θέση να εκτελέσει ανεμπόδιστα και επί ίσοις όροις το αντικείμενο που του έχει ανατεθεί.»

Στη συνέχεια, η περ. 7 ζητάμε να συμπληρωθεί ως εξής:
[…]
«7. Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται οι καλοί υπάλληλοι που επιδιώκουν σταθερά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της υπηρεσίας, αλλά υπολείπονται των παραπάνω κριτηρίων. Με την βαθμολογία αυτή βαθμολογούνται και οι υπάλληλοι με αναπηρία εφόσον δεν τους παρέχονται οι απαιτούμενες εύλογες προσαρμογές μέχρις ότου αυτές παρασχεθούν από την Υπηρεσία.»

Άρθρο 18 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων
Η τελευταία παράγραφος της ενότητας ΙΙ του άρθρου 18, να συμπληρωθεί ως εξής:

IΙ. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

«Αξιολογείται η ικανότητα ακριβούς και σαφούς επικοινωνίας, προφορικής και γραπτής, η ικανότητα διαπραγμάτευσης αλλά και αντίληψης των προβλημάτων επικοινωνίας, η επίδειξη σεβασμού στη διαφορετικότητα, στη βάση της αρχής της μη διάκρισης λόγω φύλου, θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, γενετήσιου προσανατολισμού φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής.»

Η περ. 8 της ενότητας ΙΙΙ να τροποποιηθεί ως εξής:
«8. Ικανότητα να καθοδηγεί, ενημερώνει, παρακινεί τους υπαλλήλους, και αναπτύσσει τις επαγγελματικές και προσωπικές τους δυνατότητες, μέσω της δημιουργίας των κατάλληλων συνθηκών για τη μέγιστη αξιοποίησή τους, συμπεριλαμβανομένης και της εφαρμογής εύλογων προσαρμογών για υπαλλήλους με αναπηρία.»

Άρθρο 19 – Συμβουλευτική Συνέντευξη
Η παρ. 1 του άρθρου 19 να συμπληρωθεί ως εξής:
«1. Πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ο άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενος, ως πρώτος αξιολογητής καλεί τον/την υπάλληλο προκειμένου να συζητήσει μαζί του, με τρόπο προσβάσιμο σε αυτόν όποτε απαιτείται, τρόπους βελτίωσης της απόδοσής του και καλύτερης αξιοποίησης και ανάπτυξης των ικανοτήτων του προς όφελος τόσο του ιδίου όσο και για τη λειτουργία γενικά και την απόδοση της οργανικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί. Ειδικά στην περίπτωση υπαλλήλων με αναπηρία, θα πρέπει να ερωτώνται, κατά πόσο η διοίκηση έχει προχωρήσει στην εφαρμογή των απαιτούμενων εύλογων προσαρμογών για την απρόσκοπτη και ανεμπόδιστη εκτέλεση των καθηκόντων τους. Η ημερομηνία της συμβουλευτικής συνέντευξης, καθώς και οι υπογραφές του αξιολογητή και του αξιολογουμένου σημειώνονται σε ειδικό χώρο του εντύπου αξιολόγησης με επισημείωση στην περίπτωση κατά την οποία ο αξιολογούμενος ζήτησε προθεσμία για να υποβάλει τις απόψεις – αντιρρήσεις του κατά τις διατάξεις της παραγράφου3.

Άρθρο 24 -Λογοδοσία και κοινωνικός έλεγχος -Παρατηρητήριο δημόσιας διοίκησης
Η περ. 1β ζητάμε να τροποποιηθεί ως εξής:
«β) Ο κοινωνικός έλεγχος διενεργείται, μεταξύ άλλων, με έρευνες, ηλεκτρονικές και μη, κατά τρόπο προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες συμπεριλαμβανομένων των πολιτών με αναπηρίες, με τις οποίες οι πολίτες αξιολογούν τις υπηρεσίες τις οποίες χρησιμοποίησαν. Κάθε ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της οποίας οι πολίτες συναλλάσσονται με την διοίκηση, όπως και η κεντρική ιστοσελίδα κάθε Υπουργείου, περιλαμβάνει υποχρεωτικά παρόμοια πρόβλεψη για αξιολόγηση των σχετικών υπηρεσιών και είναι σύμφωνη με τις Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού, έκδοση 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines 2.0) του διεθνή οργανισμού World Wide Web Consortium (W3C), κατ’ ελάχιστο στο μεσαίο επίπεδο προσβασιμότητας “ΑΑ”»

Άρθρο 28 – Τελικές -Καταργούμενες διατάξεις
Στο τέλος του άρθρου 28 να προστεθεί παράγραφος ως εξής:
«5. Το ΕΚΔΔΑ περιλαμβάνει υποχρεωτικά σε κάθε πρόγραμμα επιμόρφωσης-κατάρτισης που παρέχει ενότητα για τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία/τεχνικές εξυπηρέτησης αυτών/τρόπους ενσωμάτωσης της διάστασης της αναπηρίας στον σχεδιασμό πολιτικών και διαδικασιών, την οποία σχεδιάζει από κοινού με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.)»

Άρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων -Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένων
Η περ. δ. του άρθρου 29, ζητάμε να συμπληρωθεί ως εξής:
«δ. Δομημένη (Λυσιτελής) Συνέντευξη
1. Η δομημένη συνέντευξη διενεργείται από τα αρμόδια Συμβούλια των άρθρων 157, 158 και 159 με πρόβλεψη της αναγκαίας «ζωντανής βοήθειας» (π.χ. διερμηνέων νοηματικής) εφόσον αυτό απαιτείται».

Στην περ. ε. Βαθμολόγηση, αναφέρεται ότι «Το συνολικό αποτέλεσμα της μοριοδότησης κάθε ομάδας κριτηρίων ανά υποψήφιο πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, και εξάγεται το συνολικό άθροισμα. Η συνολική βαθμολογία των κριτηρίων εξάγεται με προσέγγιση δύο δεκαδικών ψηφίων»
Προτείνουμε να προβλεφθεί συντελεστής κοινωνικού κριτηρίου για λόγους αναπηρίας σε περίπτωση ισοβαθμίας του συνολικού αποτελέσματος της μοριοδότησης κάθε ομάδας κριτηρίων, δύο η περισσοτέρων υποψηφίων, μεταξύ των οποίων υπάρχει υποψήφιος με πιστοποιημένη αναπηρία από αρμόδια υγειονομική επιτροπή, προκειμένου να αναδειχθούν και στελέχη με αναπηρία ή χρόνια πάθηση στη δημόσια διοίκηση, λαμβάνοντας υπόψη τον ελάχιστο αριθμό της κατηγορίας αυτής που διαθέτει τα απαιτούμενα προσόντα.
Η περ. ε.3 ζητάμε να συμπληρωθεί ως εξής:
«ε. Βαθμολόγηση
3. α) Η επιλογή προϊσταμένων Διευθύνσεων αντιστοίχου ή ενδιαμέσου (μεταξύ Διευθύνσεως και Τμήματος) επιπέδου οργανικής μονάδας, Τμημάτων και αυτοτελών γραφείων γίνεται από το οικείο Σ.Ε.Π. ή το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο αντίστοιχα, το αργότερο μέσα σε ένα (1) μήνα από τη λήξη της θητείας τους. Για την προκήρυξη των θέσεων προϊσταμένων εκδίδεται απόφαση-προκήρυξη, με την οποία τίθεται αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) 40 εργάσιμων ημερών για την υποβολή αίτησης υποψηφιότητας. Προκειμένου για υπηρεσίες που έχουν περιφερειακές μονάδες, μπορεί να καθορίζεται αποκλειστική προθεσμία έως είκοσι (20) εργάσιμων ημερών. Η απόφαση-προκήρυξη τοιχοκολλάται με σχετικό αποδεικτικό στον πίνακα ανακοινώσεων της οικείας υπηρεσίας και κοινοποιείται και σε κάθε υπάλληλο που πληροί τις προϋποθέσεις για τις θέσεις οι οποίες προκηρύσσονται. Εφόσον απαιτείται η απόφαση-προκήρυξη κοινοποιείται στον αντίστοιχο υπάλληλο σε προσβάσιμη σε αυτόν μορφή. Η υποβολή αίτησης συνοδεύεται από βιογραφικό σημείωμα που συντάσσεται με ευθύνη του αιτούντος, το περιεχόμενο του οποίου προκύπτει από τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου. Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν όλοι οι υπάλληλοι που ανήκουν οργανικά στον φορέα που προκηρύσσει τις θέσεις.[…]

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β. ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ

1. Αναμόρφωση του νόμου 2643/98.
Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με το νόμο 2643/98, το Κράτος υποχρεούται να προκηρύσσει σε ετήσια βάση, μέσω του ΟΑΕΔ, τις θέσεις του άρθρου 3 (δημόσιος τομέας) για όλες τις κατηγορίες των προστατευόμενων του νόμου στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα άτομα με αναπηρία (πρώτο εδάφιο της περ. β. της παρ. 1 του άρθρου 1) και οι συγγενείς α΄ βαθμού ατόμων με βαριά αναπηρία (εδάφιο δεύτερο της περ. β. της παρ. 1 του άρθρου 1).
Ο νόμος αυτός, εκτός του ότι έχει χρονοβόρες διαδικασίες, είναι γνωστό και ότι καταστρατηγείται, αφού οι θέσεις τόσο του άρθρου 3 (δημόσιος τομέας ΝΠΔΔ και ΟΤΑ) όσο και του άρθρου 2 (ιδιωτικός και ευρύτερος δημόσιος τομέας) δεν προκηρύσσονται ετησίως όπως ορίζει ο νόμος, αλλά έχουν προκηρυχθεί μόνο τα έτη 1998, 2002, 2004, 2008 και 2014.

Κρίνουμε απαραίτητη την αναμόρφωση και τροποποίηση του ν.2643/98 ώστε να δημιουργηθεί ένας νέος νόμος αποκλειστικός για την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία. Ζητάμε να συμπεριληφθούν οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ν.2643/98 στις γενικές προκηρύξεις του ΑΣΕΠ ώστε να βγαίνει ενιαία προκήρυξη και να καταργηθεί η κάρτα ανεργίας των ΑμεΑ ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στις προκηρύξεις.

Ως εκ τούτου, οι προτάσεις μας αναλυτικά έχουν ως εξής:

1. Η διαδικασία πρόσληψης των προσώπων της παρ. 1β του άρθρου 1 του ν. 2643/98 όπως ισχύει σήμερα για τις θέσεις των υπόχρεων φορέων της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2643/98 και της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2643/98 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει προτείνουμε να γίνεται από το ΑΣΕΠ στον ίδιο χρόνο που διενεργείται κάθε γενική προκήρυξη από την οποία παρακρατούνται οι θέσεις των προαναφερθέντων φορέων.

2. Ο καθορισμός της σειράς τοποθέτησης, πρόσληψης ή διορισμού των προστατευόμενων προσώπων της παρ. 1β (άμεση και έμμεση προστασία ΑμεΑ) του άρθρου 1 του ν. 2643/98, στους υπόχρεους φορείς της παρ. 1 του άρθρου 3 και της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2643/98 γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων όπως αυτά καθορίζονται και αναφέρονται στο άρθρο 4 και συγκεκριμένα στις παρ. 1, 2 ,3, 4, 5, 9, 10 του ν. 2643/98 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα. Σε ότι αφορά την παρ. 4 του άρθρου 4 ζητούμε ο συντελεστή 7 να γίνει 10.

Επιπρόσθετα ζητάμε στο 2ο εδάφιο της παρ. 1β να συμπεριληφθούν και τα τέκνα που έχουν γονείς με αναπηρία, με ποσοστό τουλάχιστον 67%.
3. Το ποσοστό που αντιστοιχεί στις προαναφερόμενες θέσεις της παρ. 1 του άρθρου 3 και της παρ. 8 του άρθρου 2 καθορίζεται σε 3% για τα πρόσωπα της παρ. 1β και σε 1% για τα πρόσωπα του δεύτερου εδαφίου (έμμεση προστασία) της προαναφερόμενης παραγράφου.
4. Να καταργηθεί η φράση του πρώτου εδαφίου της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2643/98 «εφόσον είναι γραμμένα στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ» και η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 2643/98, καθώς και οποιαδήποτε άλλη διάταξη με την οποία καθορίζεται ως προϋπόθεση η προσκόμιση της κάρτας ανεργίας κατά την υποβολή της αίτησης των προσώπων που ανήκουν στις προστατευόμενες κατηγορίες του ν. 2643/98 για να τοποθετηθούν ή να διατεθούν σε θέσεις εργασίας βάσει των προκηρύξεων του ανωτέρω νόμου. Κατά τη γνώμη μας, η ύπαρξη κάρτας ανεργίας, πρέπει να τύχει πρόσθετης μοριοδότησης, όχι μόνο για τους προστατευόμενους του Ν. 2643/98, αλλά για όλους τους πολίτες. Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να είναι αιτία αποκλεισμού, όπως ισχύει σήμερα.

2. Ευεργετικές ρυθμίσεις για την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία με χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους

1. Επέκταση της ευνοϊκής ρύθμισης του άρθρου 1 του ν.3454/2006 και στα άτομα με αναπηρία, η οποία ισχύει στον εργασιακό τομέα για την κατηγορία των πολυτέκνων, αλλά δε ισχύει για την κατηγορία των ατόμων με αναπηρία, ώστε να αποκατασταθεί μία αδικία που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία.

Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην παράγραφο 3δ. του άρθρου 1 του ν.3454/2006, σύμφωνα με την οποία: «Ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) των προκηρυσσόμενων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα καλύπτονται από πολύτεκνους και τέκνα πολυτέκνων».

Η διαδικασία επιλογής των ατόμων με αναπηρία θα είναι ίδια με την διαδικασία που ισχύει για τους πολύτεκνους.

2. Ζητάμε τη θέσπιση διατάξεων που θα συμπεριλαμβάνουν κοινωνικά κριτήρια και μοριοδότηση για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία και γονέων και κηδεμόνων τους σε εποχικές θέσεις εργασίας και θέσεις κοινωφελούς εργασίας. Επισημαίνουμε ότι η νομοθεσία προβλέπει ανάλογα κοινωνικά κριτήρια για ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως πολύτεκνοι και τρίτεκνοι, χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνονται σε αυτές και τα άτομα με αναπηρία που βιώνουν σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό την ανεργία και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

3. Ζητάμε την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για τη διασφάλιση της εργασίας των ατόμων με αναπηρία που υπηρετούν σε Ν.Π.Ι.Δ. των Δήμων της χώρας. Το εν λόγω αίτημα αποτελεί και πρόταση της ΚΕΔΕ, βάσει της 181ης απόφασης του Δ.Σ. της στις 12.11.2014 και αφορά στη μεταφορά του προσωπικού ΑμεΑ που υπηρετεί σε Ν.Π.Ι.Δ. των Δήμων που έχουν λυθεί ή βρίσκονται σε εκκαθάριση στον οικείο Δήμο σε προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απάνθρωποι πριν τις Άγιες μέρες: 40χρονος έκλεψε μπαταρία από αναπηρικό αμαξίδιο στη Θεσσαλονίκη

Efi Nika

Απαράδεκτος, Ελληναράς πάρκαρε τα αμάξι επάνω στη νησίδα για να να πιει χαλαρός το καφεδάκι του – ΦΩΤΟ

Efi Nika

Ανάπηρος άνδρας περπάτησε ξανά με τη βοήθεια βλαστοκυττάρων

newsitamea