Πόσο πρέπει να Γυμνάζονται τα άτομα που Πάσχουν από Αρθρίτιδα

Διαδώστε αυτό το άρθρο:

Η ελαφριά γυμναστική είναι απαραίτητη για τους ασθενείς με αρθρίτιδα προκειμένου να μπορέσουν να διατηρήσουν τη λειτουργική τους ανεξαρτησία, ωστόσο μέχρι τώρα παρέμενε ασαφές ποια είναι η «δόση» σωματικής δραστηριότητας που χρειάζεται για να επιτευχθεί αυτό.

Σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη που εκπονήθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Νορθουέστερν των ΗΠΑ, λίγα λεπτά γυμναστικής την εβδομάδα αρκούν για να διαπιστωθούν σημαντικά οφέλη.

Οι ομοσπονδιακές οδηγίες για τον πληθυσμό των ΗΠΑ αναφέρουν ότι οι ενήλικες πρέπει να κάνουν ήπιας έντασης γυμναστική για 150 λεπτά την εβδομάδα ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου και χρόνιων παθήσεων, όμως τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι μόλις το ένα τρίτο της συνιστώμενης «δόσης» μπορεί να αποδειχθεί ευεργετικό για τα άτομα αρθρίτιδα.

Loading...
 

Τα 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα μοιάζουν μεγαλόπνοος στόχος για ένα άτομο που έχει διαγνωστεί με αρθρίτιδα, επομένως οι ερευνητές ήθελαν να προσαρμόσουν τις απαιτήσεις στις δυνατότητες των ασθενών. Τα 45 λεπτά την εβδομάδα φάνηκε να είναι ανεκτά και παράλληλα να αποδίδουν σημαντικά οφέλη ως προς τη λειτουργικότητα των συμμετεχόντων σε βάθος διετίας, αναφέρει η σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Arthritis Care & Research.

Ποσοστό περίπου 35% από τους συνολικά 1.600 συμμετέχοντες βελτίωσαν τη λειτουργικότητά τους σε διάστημα δύο ετών. Όσοι από αυτούς πέτυχαν τον στόχο των (τουλάχιστον) 45 λεπτών ήπιας σωματικής άσκησης (π.χ. ζωηρός περίπατος) την εβδομάδα ήταν κατά 80% πιο πιθανό να παρουσιάσουν βελτίωση ή να διατηρήσουν την υψηλή λειτουργικότητά τους κατά την περίοδο μελέτης. Αυτά τα θετικά αποτελέσματα ίσχυαν τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες.

«Ακόμη και λίγη σωματική δραστηριότητα είναι καλύτερη από την ακινησία» αναφέρει η βασική συντάκτης της μελέτης, Ντόροθι Ντάνλοπ, καθηγήτρια ρευματολογίας και προληπτικής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Νορθουέστερν. «Για τους ηλικιωμένους με αρθρίτιδα που δεν κινούνται, τα 45 λεπτά είναι ένας ρεαλιστικός στόχος» συμπληρώνει. «Οι ομοσπονδιακές οδηγίες είναι σημαντικές, καθώς όσο περισσότερο γυμνάζεται κανείς τόσο καλύτερα θα νιώθει και τόσο περισσότερα οφέλη θα απολαύσει, όμως η επίτευξη ακόμη και ενός πιο ταπεινού στόχου θα εξασφαλίσει λειτουργικότητα και θα αποτελέσει ενδεχομένως ένα εφικτό σημείο εκκίνησης για τους ηλικιωμένους που αντιμετωπίζουν δυσφορία στις αρθρώσεις τους» σχολιάζει η Ντάνλοπ.


 

ΠΗΓΗ: www.onmed.gr

loading...
loading...
Loading...