ΥΓΕΙΑ ΥΓΕΙΑ NEWS

Πόση ώρα μεσημεριανού ύπνου κρατά τον εγκέφαλο νεότερο;

Πόση ώρα μεσημεριανού ύπνου κρατά τον εγκέφαλο νεότερο;

Ο μεσημεριανός ύπνος βελτιώνει τη σκέψη και τη μνήμη των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων. Αυτό είναι το συμπέρασμα νέας έρευνας. Αλλά πόση ώρα πρέπει να κοιμόμαστε κάθε απόγευμα, για να ωφεληθούμε;

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Geriatric Society, ο απογευματινός ύπνος, διάρκειας περίπου μίας ώρας, μπορεί να βοηθήσει τον εγκέφαλο των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων να εκτελεί εργασίες σαν να ήταν πέντε χρόνια νεότερος.

Όπως σημειώνεται στον Independent, πρόκειται για δουλειά ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβανία, οι οποίοι εξέτασαν 3000 ηλικιωμένους Κινέζους, διερευνώντας κατά πόσο ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να βελτιώσει την απόδοσή τους σε τεστ νοητικής ικανότητας.

Αρχικά, οι συμμετέχοντες δήλωσαν πόσο συχνά και για πόση ώρα, κοιμούνται τα απογεύματα. Συνολικά, το 60% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι κοιμόταν μετά το μεσημεριανό γεύμα και ο μέσος όρος του απογευματινού ύπνου των συμμετεχόντων ήταν τα 63 λεπτά.

Loading...
Πόση ώρα μεσημεριανού ύπνου κρατά τον εγκέφαλο νεότερο;

Έπειτα, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να λύσουν μία σειρά από μαθηματικά προβλήματα, να περάσουν από τεστ μνήμης και να αντιγράψουν κάποια σχέδια τα οποία τους παρουσιάζονταν.

loading...

Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε πως υπήρχε μία ομάδα συμμετεχόντων οι οποίοι ήταν σημαντικά πιθανότερο να έχουν καλύτερη απόδοση στα τεστ: εκείνοι οι οποίοι κοιμόντουσαν μεταξύ 30 και 90 λεπτών τα μεσημέρια.

“Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο ύπνος μέτριας χρονικής διάρκειας το διάστημα μετά το μεσημεριανό γεύμα, συνδέεται με καλύτερη συνολική γνωστική λειτουργία”, γράφουν οι ερευνητές. «Οι μεγαλύτεροι ενήλικες οι οποίοι δεν κοιμόντουσαν το μεσημέρι ή κοιμόντουσαν για περισσότερα από 90 λεπτά, ήταν σημαντικά πιθανότερο να έχουν φτωχότερα γνωστικά σκορ».

«Αυτή η μελέτη υποδεικνύει ότι τόσο η απουσία μεσημεριανού ύπνου όσο και ο πάρα πολύς μεσημεριανός ύπνος συνδέεται με τη φτωχότερη γνωστική λειτουργία, αλλά ο ύπνος μέτριας διάρκειας σχετίζεται με την καλύτερη γνωστική λειτουργία και μπορεί να αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της βελτίωσης της νόησης σε ηλικιωμένους ανθρώπους”.

Σχετικά: 

  • 3 κινήσεις ματ για να κοιμάσαι σαν πουλάκι
  • 5 διατροφικές συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς
  •  Ώρα για σιέστα: 5 λόγοι να κοιμάσαι το μεσημέρι

 

ΠΗΓΗ: www.pathfinder.gr