Μαύρη σοκολάτα: Πώς βοηθά την υγεία σας ένα κομματάκι την ημέρα

bigstock-Dark-Chocolate-102605714

Η συμβολή της μαύρης σοκολάτας στην υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου επιβεβαιώνεται από πολλές μελέτες.

Η ευεργετική δράση της οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά της σε αντιοξειδωτικά, όπως οι πολυφαινόλες, οι φλαβονόλες και οι κατεχίνες.

Σύμφωνα με νεώτερη ανάλυση, ένα κομματάκι μαύρη σοκολάτα την ημέρα προστατεύει την καρδιά και βοηθά τους πάσχοντες από διαβήτη να ρυθμίσουν καλύτερα το σάκχαρό τους.

Loading...

Μαύρη σοκολάτα: Πώς βοηθά την υγεία σας ένα κομματάκι την ημέρα

Οι φλαβανόλες της σοκολάτας βελτιώνουν σημαντικά την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη και το προφίλ των λιπιδίων στο αίμα, αυξάνοντας τα επίπεδα της «καλής» (HDL) χοληστερόλης.

Η νέα ανάλυση βασίστηκε σε 19 προγενέστερες μελέτες στις οποίες είχαν συμμετάσχει συνολικώς 1.131 εθελοντές.

Στις περισσότερες από αυτές τις μελέτες οι εθελοντές κατανάλωναν πλάκες σοκολάτας και όχι ροφήματα σοκολάτας, επομένως τα ευρήματα δεν πρέπει να γενικεύονται ώστε να συμπεριλάβουν και τα ροφήματα με σκόνη σοκολάτας, λένε οι ερευνητές.

Όπως εξηγούν, το όφελος εξαρτάται από την ποσότητα των φλαβανολών που καταναλώνονται. Η μαύρη σοκολάτα έχει περισσότερες φλαβανόλες σε σύγκριση με τη λευκή ή τη σοκολάτα γάλακτος.

Η μελέτη έδειξε ακόμα ότι η κατανάλωση σοκολάτας συσχετίζεται και με μειωμένη χρόνια φλεγμονή στον οργανισμό, η οποία επίσης αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιομεταβολικά νοσήματα.

«Τα νέα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι φλαβανόλες του κακάο μπορεί να ασκήσουν βραχυπρόθεσμα καρδιομεταβολική δράση, η οποία όμως θα πρέπει να αξιολογηθεί περαιτέρω σε ειδικά σχεδιασμένες μελέτες ώστε να αποσαφηνιστεί αν μεταφράζεται σε μακροπρόθεσμη προστασία από το έμφραγμα και τον τύπου 2 διαβήτη», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Σίμιν Λιου, καθηγητής Επιδημιολογίας & Ενδοκρινολογίας και διευθυντής του Κέντρου Παγκόσμιας Καρδιομεταβολικής Υγείας στο Πανεπιστήμιο Μπράουν, στο Ρόουντ Άιλαντ.

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Journal of Nutrition.


ΠΗΓΗ: www.onmed.gr

loading...

loading...
Loading...

Διαφημίσεις