Newsitamea.gr
AMEA news ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Μαθαίνω κι αγαπώ τη διαφορετικότητα-Δραστηριότητες

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

people-abstract-backgrounds-wallpapers

Μαθαίνω κι αγαπώ τη διαφορετικότητα-Δραστηριότητες

Το γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας στο πλαίσιο υποστήριξης των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που υλοποιούνται στο σχολικό έτος 2014-15 και με βάση το άρθρο 13, παρ.4 του π.δ. 201/98, σχετικά με τη σχολική ζωή και τον πολιτισμό, το οποίο επιτρέπει να πραγματοποιούνται επισκέψεις και εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου κλιμακίων ή μεμονωμένων καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών και άλλων πνευματικών ανθρώπων ή ειδικών επιστημόνων που καλούνται στο σχολείο ή την τάξη, με την προϋπόθεση οι δραστηριότητες αυτές να εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασµό του σχολείου και πραγματοποιούνται µε ευθύνη του διευθυντή και του διδακτικού προσωπικού.
Σας ενημερώνει για την ύπαρξη και υλοποίηση βιωματικού εκπαιδευτικού προγράμματος, που στηρίζεται από τον κ. Σταύρο Καλαϊτζόγλου, μέλος του Νομαρχιακού Συλλόγου Α.με Α. Καβάλας και δημιουργό του «Αgapame amea» social media, στις σχολικές μονάδες που θα δηλώσουν την πρόθεσή τους μέσω του τηλέφωνο του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων τηλ: 2510291559, για τον προγραμματισμό των επισκέψεων.
Σας παραθέτουμε τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος, όπως αυτές διαμορφώθηκαν από τον υπεύθυνο κ. Σταύρο Καλαϊτζόγλου.

Agapame amea
Μαθαίνω κι αγαπώ τη διαφορετικότητα
Σταύρος Καλαϊτζόγλου

Ο σκοπός του προγράμματος (Μαθαίνω κι αγαπώ την διαφορετικότητα) είναι να κατανοήσουν τα παιδιά μέσα από την διασκέδαση των δραστηριοτήτων του προγράμματος και τον διάλογο που αναπτύσσω μαζί τους, πως η αναπηρία δεν χρήζει οίκτου αλλά σεβασμού, προσπαθώντας έτσι να σπάσουμε τα στερεότυπα με τα οποία έχει σφυρηλατηθεί η κοινωνία μας ως σήμερα.

Το πρόγραμμα (Μαθαίνω κι αγαπώ την διαφορετικότητα) έχει πολλά στοιχεία από το πρόγραμμα (Κατανοώντας τους φίλους) Συγγραφέας: Catherine Faherty, Asheville TEACCH Center (συγγραφέας του βιβλίου ΄΄Τι σημαίνει για Μένα΄΄. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα 2003)
Μετάφραση-Προσαρμογή στην Ελληνική γλώσσα: Βάγια Α. Παπαγεωργίου (Παιδοψυχίατρος – Εκπαιδευμένη στο Πρόγραμμα TEACCH, Σύμβουλος Αυτισμού, τ. Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής)
Στην παρουσίαση υπάρχουν αλλαγές κι έχουν προστεθεί Αναπηρίες όπως: πληγία άνω ακρών, πριν και μετά της δραστηριότητες, ερωτήσεις των μαθητών και συζήτηση μαζί τους. Συνολικός χρόνος επίσκεψης και δραστηριοτήτων (70 με 80 λεπτά)

Αντιληπτική και Αισθητηριακή (Αφή) Δραστηριότητα

Αυτοκόλλητη ταινία και κιάλια: Κολλήστε στο πάτωμα ταινία σε μια γραμμή και ζητήστε από τα παιδιά να περπατήσουν με τη σειρά πάνω στη γραμμή αυτή, κοιτώντας μέσα από τα κιάλια, αλλά από την ανάποδη μεριά. Αυτό παραποιεί την αντίληψη της γραμμής.
Αρκετά κομμάτια από μαλλί πλεξίματος, μάκρους 1,5 μέτρου περίπου: Ζητήστε από τα παιδιά να πηδήξουν σχοινάκι χρησιμοποιώντας το μαλλί. Αυτό παραποιεί την αντίληψη του βάρους και του ελέγχου του ΄΄σχοινιού΄΄.
Γάντι κηπουρικής με σκληρή επιφάνεια στην εσωτερική πλευρά της παλάμης και των δακτύλων, ένα κομμάτι μάλλινο ύφασμα ή πουπουλένιο ξεσκονιστήρι. Φορέστε το γάντι και κρατήστε το μαλακό ξεσκονιστήρι ή το μάλλινο ύφασμα. Ενώ τα παιδιά συμμετέχουν στις παραπάνω δραστηριότητες, πλησιάστε και ακουμπήστε απαλά το καθένα στο γυμνό μέρος του μπράτσου. Αυτό προκαλεί απρόσμενη αίσθηση στο δέρμα (πολύ έντονη – γδάρσιμο ή υπερβολικά μαλακή).

Δραστηριότητα Προσοχής και Αισθητηριακή (Ακουστική)

8 ζευγάρια ακουστικά και κασετόφωνο, συνδεδεμένα σε κάποιο σταθμό
Κασέτα με στατικό θόρυβο ή θόρυβο πλήθους
Φύλλα εργασίας, σχετικά ψηλότερης τάξης – απαιτεί συγκέντρωση
8 μολύβια
Τραπέζι και 8 καρέκλες
Οι μαθητές φορούν τα ακουστικά και πρέπει να ακούσουν τους θορύβους. Πρέπει να ολοκληρώσουν παράλληλα τα φύλλα εργασίας σε συγκεκριμένο χρόνο. Η δραστηριότητα αναπαριστά τη δυσκολία συγκέντρωσης της προσοχής σε μια εργασία, όταν κάποιος δεν μπορεί να απομονώσει τις διασπάσεις.

Δραστηριότητα Λεπτής Κινητικότητας

8 ζευγάρια μεγάλα υφασμάτινα γάντια κηπουρικής
8 ζευγάρια κορδόνια παπουτσιών και χάντρες. Τοποθετείστε τα σε 8 μικρά κουτιά
8 σετ βίδες
Τραπέζι με 8 καρέκλες

Οπτική Δραστηριότητα

8 ζευγάρια προστατευτικά γυαλιά
Βαζελίνη (για να πασαλείψετε τα γυαλιά) ή γυαλόχαρτο για να τα ξύσετε
8 μολύβια και 8 σελίδες χαρτιού με γραμμές
Βιβλία αντίστοιχα της τάξης
Τραπέζι με 8 καρέκλες
Κάθε παιδί φορά γυαλιά (δεν βλέπει καλά επειδή τα έχετε αλείψει με βαζελίνη ή τα έχετε ξύσει με το γυαλόχαρτο). Προσπαθούν να γράψουν στο χαρτί, πάνω στις γραμμές και να διαβάσουν κάτι από κάποιο βιβλίο.
Προσοχή: δεν επιτρέπεται να βγάλουν τα γυαλιά πριν να τελειώσει η δραστηριότητα.

Χειρονακτική Δραστηριότητα

8 Κορδόνια παπουτσιών και χάντρες
8 Κόλλες Α4
1 Πουκάμισο
Η προσπάθεια να περάσουν της χάντρες στα κορδόνια είναι με ένα χέρι.
Γράφοντας σε ένα φύλλο Α4
Κουμπώνοντας κουμπιά στο πουκάμισο.
(Αυτή η δραστηριότητα είναι με την προσπάθεια ενός χεριού)

Σταύρος Καλαϊτζόγλου και Φώτης Παπαναστασίου Ειδικός Παιδαγωγός

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αποκάλυψη βόμβα: Αυτό είναι το είδος καρκίνου της Κέιτ, το όργανο που της αφαίρεσαν και το σημείο που είχε όγκο – ΒΙΝΤΕΟ,ΦΩΤΟ

Efi Nika

Σύνδρομο Down: Ποιοι είναι οι τρεις τύποι του; – Πώς ανιχνεύεται

Penni Syggrou

Ντροπή: Γνωστός ινφλουένσερ «σφίχτης» κοροϊδεύει παιδί με αναπηρία στο γυμναστήριο, χιλιάδες αντιδράσεις – ΒΙΝΤΕΟ

Efi Nika