Γιατί πρέπει να προσθέτουμε ένα αυγό στη σαλάτα

Η προσθήκη ενός ολόκληρου αυγού στις πολύχρωμες σαλάτες μπορεί να διεγείρει την απορρόφηση βιταμίνης Ε από τον οργανισμό, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Purdue, στις ΗΠΑ.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με 16 υγιείς άνδρες, ηλικίας 20 έως 28 ετών, διαπίστωσαν πως με την προσθήκη αυτή μπορούσε να αυξηθεί έως και κατά επτά φορές η απορρόφηση της βιταμίνης.

«Η βιταμίνη Ε είναι ένα θρεπτικό συστατικό που πολύ άνθρωποι δεν προσλαμβάνουν σε επαρκείς ποσότητες, χάνοντας έτσι τα αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη οφέλη της», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Γουέιν Κάμπελ, καθηγητής Επιστήμης της Διατροφής στο πανεπιστήμιο.

Loading...

«Η προσθήκη αυγού στη σαλάτα είναι ένας εύκολος τρόπος για να αυξηθεί η θρεπτική αξία των πολύχρωμων λαχανικών».

Οι ειδικοί θεωρούν την κατανάλωση έως τριών ολόκληρων αυγών την εβδομάδα,ασφαλή για τους περισσότερους ανθρώπους.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση The Journal of Nutrition, οι εθελοντές τους κατανάλωναν την ίδια ανάμικτη σαλάτα από ωμά λαχανικά, άλλοτε σκέτη και άλλοτε με ένα έως τρία αυγά, αφήνοντας να περάσει μία εβδομάδα μεταξύ κάθε δοκιμής.

Ανά μία ώρα και έως και 10 ώρες μετά την κατανάλωση κάθε σαλάτας, λάμβαναν από τους εθελοντές δείγματα αίματος για να μετρούν τις συγκεντρώσεις της βιταμίνης Ε (επιστημονικά λέγεται τοκοφερόλη).

«Διαπιστώσαμε ότι η απορρόφηση της βιταμίνης Ε ήταν τέσσερις έως επτά φορές υψηλότερη όταν προστέθηκαν τρία αυγά στη σαλάτα», δήλωσε ο ερευνητής Γιουνγκ Γιουν Κιμ, από το Τμήμα Επιστήμης της Διατροφής του Purdue.

Η βιταμίνη Ε είναι μία λιποδιαλυτή βιταμίνη που υπάρχει σε μεγάλες συγκεντρώσεις στα φυτικά έλαια (συμπεριλαμβάνεται το ελαιόλαδο), στους ξηρούς καρπούς και στα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, τα χόρτα, τα φύλλα από τα γογγύλια και τα παντζάρια κ.λπ.

Τα αυγά είναι πλούσια σε βασικό αμινοξέα, ακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ περιέχουν και μικρή ποσότητα βιταμίνης Ε.

Προγενέστερη μελέτη της ίδιας ερευνητικής ομάδας έχει δείξει ότι η προσθήκη των αυγών στις σαλάτες αυξάνει κατά τρεις έως οκτώ φορές την απορρόφηση των καροτενοειδών – των θρεπτικών συστατικών που προσδίδουν το χαρακτηριστικό χρώμα τους στα κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά.


ΠΗΓΗ: tanea.gr

loading...

loading...
Loading...

Διαφημίσεις