ΥΓΕΙΑ

Γιατί δεν κοιμόμαστε όταν πέφτουμε στο κρεβάτι, αν και νυσταγμένοι;

Γιατί δεν κοιμόμαστε όταν πέφτουμε στο κρεβάτι, αν και νυσταγμένοι;

Έχουμε αγωνιστεί με νύχια και με δόντια να μείνουμεξύπνιοι όλη την ημέρα, να σταματήσουμε το χασμουρητό μεκαφέδες και δεν μπορούμενα σκεφτούμε τίποτα άλλο, πέρα από το πότε θα έρθει η ώρα να πέσουμεστο κρεβάτι. Όμως, τη στιγμή που -επιτέλους- γυρίζουμε σπίτι και πέφτουμε κάτω από τα παπλώματα, το μάτι γίνεται γαρίδα και νιώθουμε ξύπνιοι και ξεκούραστοι.

Αποδεικνύεται ότι το να είμαστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι και να μην μπορούμε να κοιμηθούμε αν και κουρασμένοι είναι στην πραγματικότητα μια διαταραχή του ύπνου που ονομάζεται επίκτητη διέγερση και θεωρείται ένα από τα πιο κοινά προβλήματα ύπνου.

Σύμφωνα με τον ειδικό της ιατρικής ύπνου Philip Gehrman, επίκουρο καθηγητή της Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, αυτό συμβαίνει επειδή κάτι στο περιβάλλον που κοιμόμαστε δίνει σήμα στον εγκέφαλό μας ότι το να πέφτουμε στο κρεβάτι θα πρέπει να μας ξυπνάει αντί να μας προετοιμάζει να κοιμηθούμε.

«Αν κάποιος κοιμάται εύκολα, κάθε βράδυ που πέφτει στο κρεβάτι κοιμάται κατευθείαν. Έτσι, το να πέσει στο κρεβάτι τού δημιουργεί ως αυτόματη αντίδραση την υπνηλία», λέει ο Gehrman.

Loading...

«Αλλά, αν περνάει κάποιος τη μια νύχτα μετά την άλλη στριφογυρίζοντας στο κρεβάτι χωρίς να μπορεί να κοιμηθεί, τότε το σώμα του συνδέει το κρεβάτι του με αυτή τη διέγερση αντί για την υπνηλία».

loading...

Γιατί δεν κοιμόμαστε όταν πέφτουμε στο κρεβάτι, αν και νυσταγμένοι;

Εξαιτίας της κυριαρχίας των smartphones, των tablets και των φορητών υπολογιστών στη ζωή μας, το στριφογύρισμα στο κρεβάτι έχει γίνει μια κοινή διαταραχή για πολλούς, αλλά και άλλοι παράγοντες, όπως τα προβλήματα στην εργασία ή η ανησυχία για το μέλλον, μπορούν επίσης να διαταράξουν τον ύπνο μας.

Ο πιο προφανής τρόπος για την αντιμετωπίσουμε την κατάσταση είναι να μην περνάμε καθόλου χρόνο μπροστά σε μια οθόνη ή σε έντονα φώτα για τουλάχιστον μία ώρα πριν από τη στιγμή που θα πέσουμε στο κρεβάτι.

Αυτό, επειδή το φως, ειδικά το μπλε φως που εκπέμπεται από τις οθόνες, καταστέλλει την παραγωγή της μελατονίνης, μιας χημικής ουσίας που βοηθά το σώμα μας να κοιμηθεί.

Επίσης, οι ειδικοί στην επιθεώρηση Psychology Today συνιστούν τακτική άσκηση κατά τη διάρκεια της ημέρας, αποφυγή της καφεΐνης, του αλκοόλ και του καπνού το βράδυ και να μην πιέζουμε τον εαυτό μας να κοιμηθεί.

Αντ’ αυτού, εάν έχουμε πρόβλημα να μας πάρει ο ύπνος, καλύτερα θα είναι να σηκωθούμε από το κρεβάτι και να κάνουμε κάτι χαλαρωτικό, μέχρι να νιώσουμε έτοιμοι να κοιμηθούμε.

Γιατί δεν κοιμόμαστε όταν πέφτουμε στο κρεβάτι, αν και νυσταγμένοι;


 

ΠΗΓΗ: www.clickatlife.gr , iatrikanews

loading...