Το (απλό) μυστικό όσων πετυχαίνουν τους στόχους τους

9636801031812058053

Αν αναρωτιέσαι ποιο είναι το μυστικό εκείνων των ανθρώπων που μπορούν και πραγματοποιούν τους στόχους τους, η απάντηση είναι πιο απλή από ό,τι ενδεχομένως περίμενες: ο υγιεινός τρόπος ζωής. Αυτό συνάγεται από τα συμπεράσματα νέας έρευνας.

Η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Neuroscience και σύμφωνα με τα ευρήματά της, οι άνθρωποι οι οποίοι αθλούνται και τρώνε υγιεινά έχουν καλύτερο αυτοέλεγχο και διατηρούν υψηλότερα επίπεδα εκτελεστικής λειτουργίας του εγκεφάλου, με την πάροδο του χρόνου, σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Μάλιστα, η νέα έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες των Πανεπιστημίων του Αμπερντήν και του Στέρλινγκ και του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Δουβλίνου, υποστηρίζει ότι η σχέση υγιεινής ζωής και εκτελεστικής λειτουργίας, της ικανότητας δηλαδή άσκησης αυτοελέγχου, επίλυσης προβλημάτων, επίτευξης στόχων και αντίστασης σε πειρασμούς, είναι αναδραστική.

Loading...

Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ερευνητών, ο υγιεινός τρόπος ζωής μπορεί να αυξήσει την εκτελεστική λειτουργία των ανθρώπων και η αυξημένη εκτελεστική λειτουργία με τη σειρά της μπορεί να ωθήσει τους ανθρώπους σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και ούτω καθεξής.

Ισχύει φυσικά, σημειώνουν οι ερευνητές και το αντίθετο: ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής, μειώνει την εκτελεστική λειτουργία και η μειωμένη εκτελεστική λειτουργία, οδηγεί σε χαμηλότερη συμμετοχή σε υγιεινές συνήθειες, όπως η σωματική άσκηση.

Το (απλό) μυστικό όσων πετυχαίνουν τους στόχους τους

Για να καταλήξει σε συμπεράσματα, η ερευνητική ομάδα συγκέντρωσε δεδομένα από 4555 ενήλικες, μέσω της Διαχρονικής Μελέτης για τη Γήρανση στη Βρετανία και ανέλυσε τη σχέση σωματικής δραστηριότητας και εκτελεστικής λειτουργίας, λαμβάνοντας υπόψη μεταβλητές οι οποίες ενδέχεται να την επηρεάζουν, όπως η ηλικία, το φύλο, η εκπαίδευση, η υγεία και η οικονομική κατάσταση.

Τα ευρήματα των ερευνητών, η μελέτη των οποίων είναι η πρώτη του είδους η οποία εξέτασε κατά πόσο οι επιδράσεις μίας σχέσης κινούνται και προς τις δύο κατευθύνσεις, υποδεικνύουν ότι πράγματι η σχέση εγκεφαλικής λειτουργίας και σωματικής άσκησης είναι αμφίδρομη.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι τα άτομα με κακή εκτελεστική λειτουργία είχαν μειωμένη συμμετοχή σε σωματικές δραστηριότητες, ενώ τα άτομα ασχολούνταν με τον αθλητισμό ή άλλες σωματικές δραστηριότητες διατηρούσαν υψηλότερα επίπεδα εκτελεστικής δραστηριότητας ακόμα και σε μεγαλύτερη ηλικία.

Το (απλό) μυστικό όσων πετυχαίνουν τους στόχους τους

Αν και η μελέτη τους επικεντρώθηκε στη σωματική δραστηριότητα, οι ερευνητές τονίζουν ότι τα συμπεράσματά τους μπορούν να επεκταθούν ώστε να καλύπτουν γενικότερα τη σχέση του υγιεινού ή ανθυγιεινού τρόπου ζωής με την εκτελεστική λειτουργία.

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει ότι πολύ πιθανό να υπάρχει μία θετική αναδραστική σχέση μεταξύ της εκτελεστικής λειτουργίας και της καλής διατροφής, καθώς και μία αρνητική αναδραστική σχέση μεταξύ της εκτελεστικής λειτουργίας και ανθυγιεινών συμπεριφορών όπως το κάπνισμα, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Συμπερασματικά, αν αναρωτιέσαι γιατί αδυνατείς να πετύχεις τους στόχους σου, η απάντηση ίσως κρύβεται στο κατά πόσο γυμνάζεσαι επαρκώς και στα φαγητά με τα οποία γεμίζεις το πιάτο σου…

Μήνυμα που αφορά και τη γήρανση

Ωστόσο, πέρα από το να αποκαλύπτουν το «μυστικό» των ανθρώπων οι οποίοι μοιάζουν να μπορούν χωρίς δυσκολία να θέτουν και να πετυχαίνουν στόχους, τα συμπεράσματα των ερευνητών αποτελούν, επίσης, μήνυμα το οποίο αφορά το κατά πόσο η διαδικασία της γήρανσης θα είναι ομαλή για ένα άτομο ή όχι, όπως υπογραμμίζεται σε σχετικό δελτίο τύπου:

Καθώς οι άνθρωποι γερνούν, είναι πιθανότερο να μειωθεί η εκτελεστική τους λειτουργία. Επομένως, τα μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα είναι πιθανότερο να υιοθετήσουν ανθυγιεινές συμπεριφορές και λιγότερο πιθανό να διατηρήσουν συνήθειες για τις οποίες απαιτείται στοχοπροσήλωση, με αποτέλεσμα να υποφέρουν από προβλήματα υγείας στην τρίτη ηλικία.

Το (απλό) μυστικό όσων πετυχαίνουν τους στόχους τους

Όμως, όπως σημειώνει η Δρ Julia Allan, εκ των συγγραφέων της μελέτης, “οι άνθρωποι που κάνουν υγιεινές αλλαγές στη συμπεριφορά τους, για παράδειγμα ασκούνται και καταναλώνουν λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα και περισσότερα φρούτα και λαχανικά, βελτιώνουν την εκτελεστική λειτουργία με την πάροδο του χρόνου και αυξάνουν τις πιθανότητές τους να είναι πιο υγιείς καθώς γερνούν”.

Με άλλα λόγια, όσο νωρίτερα υιοθετήσεις υγιεινές συνήθειες, τόσο νωρίτερα θα αρχίσεις να πετυχαίνεις τους στόχους σου και παράλληλα, θα δουλεύεις από τώρα για να μπορείς να διατηρήσεις και σε μεγαλύτερη ηλικία τις καλές συνήθειες που θα σου επιτρέψουν να ζήσεις υγιή γηρατειά.


ΠΗΓΗ: www.pathfinder.gr

loading...

loading...
Loading...

Διαφημίσεις