7 πράγματα που είναι καλό να κάνει κανείς όταν πάσχει από κάποια χρόνια ασθένεια

thinkstockphotos-155432045-1-1280x427

Γνωρίζεις πώς να φροντίζεις τον εαυτό σου; Ίσως μία τέτοια ερώτηση να ακούγεται ανόητη, ειδικά για όσους γνωρίζουν πώς να φροντίζουν τους άλλους ανθρώπους. Όμως, είναι σημαντικό να γνωρίζει ο καθένας πώς να φροντίζει τον εαυτό του. Προσωπικά, ποτέ δεν το έκανα μέχρι που διαγνώστηκα με πνευμονική υπέρταση. Δυστυχώς, χρειάστηκε να γίνει μία τόσο σοβαρή διάγνωση για να αναγκαστώ να σταματήσω να μυρίζω τα τριαντάφυλλα.

Όσοι πάσχουν από χρόνιες ασθένειες όπως και όσοι τους φροντίζουν χρειάζονται χρόνο για τον εαυτό τους. Το να γνωρίζεις πώς να φροντίζεις τον εαυτό σου σημαίνει από το να παίρνεις τα φάρμακά σου καθημερινά μέχρι να κάνεις κάτι μικρό για τον εαυτό σου, κάτι που σε κάνει να αισθάνεσαι καλά και είναι ωφέλιμο για τη γενική σωματική και ψυχική σου υγεία. Παρακάτω, παρατίθεται μία λίστα με 7 μικρά πράγματα που έχω μάθει, τα οποία είναι καλό να τα κάνω, εάν θέλω να φροντίσω τον εαυτό μου.

1. Μείνε με τις πυτζάμες. Σήμερα δεν αισθάνεσαι καλά; Γι’ αυτό και όταν ήμασταν άρρωστοι και δεν πηγαίναμε στο σχολείο, φορούσαμε πυτζάμες. Το άνετο ντύσιμο θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς ή απλώς να ξεκουραστείς, όπου κάθεσαι ή ξαπλώνεις.

Loading...

2 Χρησιμοποίησε το ασανσέρ αντί για τις σκάλες. Σε μία εποχή όπου οι περισσότεροι είναι προσκολλημένοι με τη σωματική τους εικόνα και θέλουν να παραμείνουν σε φόρμα ανεβαίνοντας με τις σκάλες, εσύ μπορείς να ακολουθείς τους δικούς σου ρυθμούς. Κάνε ό,τι καλύτερο μπορείς για να διευκολυνθείς όσο περισσότερο γίνεται. Μέσα σ’ αυτά συμπεριλαμβάνονται και οι βόλτες με το αγαπημένο σου σκούτερ. (Κάποιες φορές το χρησιμοποίησα και αυτό και ένιωσα σαν τον Τζόνι Νόξβιλ! Μπιπ! Μπιπ)!

3. Ακύρωσε τα σχέδιά σου. Είχες προγραμματίσει να βγεις για βραδινό με φίλους αυτό το σαββατοκύριακο; Σηκώθηκες όμως και ένιωθες χάλια; Ακύρωσε τα σχέδιά σου! Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα! Τόσο οι αληθινοί σου φίλοι όσο και η οικογένειά σου θα καταλάβουν πως όλες οι μέρες δεν είναι ίδιες. Κάποιες φορές μπορεί να αισθάνεσαι πολύ κουρασμένος, να πονάς πολύ, να μην έχεις καμία διάθεση να διασκεδάσεις ή να δεις φίλους. Οι σημαντικοί άνθρωποι στη ζωή σου θα προτιμούσαν να μείνεις στο σπίτι και να προστατέψεις τον εαυτό σου από το να βγεις και να πιεστείς τόσο πολύ.

Έτσι κι εγώ, κάποιες φορές δεν έχω πολλή όρεξη για να δω τους φίλους μου ή τα αγαπημένα μου πρόσωπα. Έτσι και ακυρώνω. Άλλες φορές, πάλι, πιέζω τον εαυτό μου και βγαίνω. Όταν το κάνω αυτό, αφού φύγω από το σπίτι και περάσω καλά με τους φίλους μου, νιώθω λίγο καλύτερα. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις πότε να ακυρώσεις τα σχέδιά σου για να φροντίσεις τον εαυτό σου και πότε να δεις τους φίλους σου. Μία αλλαγή παραστάσεων θα σου αλλάξει τη διάθεση, κάποιες φορές.

4. Αφιέρωσε μία μέρα κάνοντας σπα. Μία φορά την εβδομάδα, προσπαθώ να χαλαρώσω, κάνοντας σπα. Γιατί χρειάζομαι κάτι τέτοιο; Πολλές φορές, όταν πάσχεις από πνευμονική υπέρταση νιώθεις σαν να έχεις εργαστεί 8ωρο. Νιώθω πως θέλω να ασχοληθώ με κάτι μικρό αλλά ξεχωριστό και να ανανεωθώ. Σχεδόν μία φορά την εβδομάδα, κάνω ένα πλούσιο αφρόλουτρο με τα κατάλληλα καλλυντικά και σαπούνια όπως και με μάσκα προσώπου. Αισθάνομαι σαν να κάθομαι και να απολαμβάνω το τσάι μου. Και όχι φυσικά! Το σπα δεν είναι κατάλληλο μόνο για γυναίκες. Απλώς φρόντισε έτσι ώστε το μπάνιο να μην είναι πολύ ζεστό. Εάν δεν σε ικανοποιεί το σπα, δοκίμασε ένα χαλαρωτικό ποδόλουτρο. Γέμισε μία μεγάλη λεκάνη ή τη μπανιέρα σου με ζεστό νερό, πρόσθεσε αλάτι Epsom και λίγο νερό. Αυτό είναι! Απόλαυση!

5. Διασκέδασε! Και μην αισθάνεσαι ενοχές γι’ αυτό. Μην φοβάσαι να κάνεις κάτι ξεχωριστό και μην επηρεάζεσαι από το τι είναι πιθανό να σκεφτούν οι άλλοι (για παράδειγμα, ίσως κάποιοι θέσουν υπό αμφισβήτηση τη σοβαρότητα της κατάστασής σου). Πήγαινε διακοπές! Φάε σε ένα καινούριο εστιατόριο. Βγες με τους φίλους σου! Κάνε αποταμίευση και αγόρασε ό,τι σου αρέσει. Κάνε ό,τι θέλεις, ό,τι μπορείς να κάνεις και ό,τι σε κάνει να αισθάνεσαι ξεχωριστός και χαρούμενος. Να μην αφήνεις τις πιθανές απόψεις των άλλων για σένα να σου ρυθμίζουν τη ζωή και να σε αποτρέπουν από το να βγεις έξω και να διασκεδάσεις.

6. Απομάκρυνε την απαισιοδοξία και το στρες από τη ζωή σου. Εύκολο να το λες (το ξέρω). Εάν όμως μπορέσεις να το κάνεις, έστω και στο ελάχιστο, μη διστάσεις να το δοκιμάσεις. Γνωρίζω πως το άγχος συνήθως χειροτερεύει τα συμπτώματά μου και γι’ αυτό κάνω ό,τι μπορώ για να απομακρύνω από τη ζωή μου ανθρώπους και καταστάσεις που δεν με ωφελούν. Για να μπορέσω να αντιμετωπίσω καλύτερα τις αγχωτικές καταστάσεις που δεν μπορώ να ελέγξω, προσπαθώ να τις σκέφτομαι και να τις εκλογικεύω, σε καθημερινή βάση.

7. Να τρως γλυκά! Κλείνοντας, πρέπει να πούμε πως δε χρειάζεται να φοβάσαι να τρως γλυκά. Γνωρίζω πως πολλοί από εμάς προσπαθούμε να διατηρήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε την υγεία μας όσον αφορά τον τρόπο ζωής και τη διατροφή μας, μετά τη διάγνωση. Όμως, πιστεύω πως όλοι μας χρειαζόμαστε ένα γλυκό για να βγάλουμε την ημέρα και ειδικά εάν αυτή είναι δύσκολη. Εγώ, σε καθημερινή βάση, πίνω τουλάχιστον ένα φλιτζάνι οργανικό τσάι, το οποίο έχει από ελάχιστη έως καθόλου καφεΐνη. Αυτή είναι μία από τις αγαπημένες μου συνήθειες και την απολαμβάνω τόσο πολύ! Το τσάι με ανακουφίζει πάρα πολύ! Κάποιες φορές, τρώω ένα τέταρτο οργανικής μαύρης σοκολάτας ή άλλο γλύκισμα που είναι ελαφρώς υγιεινό και ωφελεί την υγεία εν μέρει.

Όταν η μέρα μου είναι πραγματικά δύσκολη, καταναλώνω κεκάκια που τα διατηρώ στην κατάψυξη. Τρώω ένα από αυτά έπειτα από κάθε μέτρηση PH στο γιατρό. (Όμως, τα κεκάκια μου δεν περιέχουν καθόλου γλουτένη ούτε προϊόντα γάλακτος. Αντίθετα, είναι φτιαγμένα με τα υγιεινότερα και πληρέστερα υλικά σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο ψημένο κέικ). Μπορεί κανείς να τα φάει ενώ ταυτόχρονα διατηρεί το πρόγραμμα διατροφής που έχει καθορίσει. Πρέπει απλώς να βρει κανείς τη χρυσή τομή!

Εσείς τι θα προσθέτατε στη λίστα;

Επιμέλεια κειμένου: Σωτηριάδου Χριστίνα


 

loading...

loading...
Loading...

Διαφημίσεις