Newsitamea.gr
AMEA news

ΑΜΕΑ : ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και FACEBOOK

amea1_2

Δελτίο Τύπου 09-07-2013 Σωματείο ΑμεΑ Ν. Λακωνίας με θέμα σύντομος οδηγός για τη νομοθεσία & τα σημεία ιδιαίτερης προσοχής για την επίτευξη προσβασιμότητας εξωτερικών χώρων

Α) ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Α.1. ΝΟΜΟΣ 4067/2012 (ΦΕΚ 79 Α/09.04.2012) – «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός»

Α.2. ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΕΚΑ 52907/2009 (ΦΕΚ 2621 Β/31.12.2009) – «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών»

Α.3. ΚΥΑ 6952/2011 (ΦΕΚ 420 Β/16.03.2011) – «Υποχρεώσεις και μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών κατά την εκτέλεση εργασιών σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών»

Α.4. ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠ.ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 28492/2009 (ΦΕΚ 931 Β/18.05.2009) – «Καθορισμός των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για την κατασκευή και τη λειτουργία των παιδικών χαρών των Δήμων και των Κοινοτήτων, τα όργανα και η διαδικασία αδειοδότησης και ελέγχου τους, τη διαδικασία συντήρησης αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια»

Α.5. ΚΥΑ 1052758/1451/Β0010/2012 (ΦΕΚ 1411 Β/30.04.2012) – «Συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 1038460/2439/Β0010/15−4−2009 (ΦΕΚ 792/29−4−2009 τ.Β΄) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών», σχετικά με την προσβασιμότητα των παραλιών»

Α.6. Οδηγίες Σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για Όλους» του ΥΠΕΚΑ στη διεύθυνση

http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=380&language=el-GR

 

Β) ΣΗΜΕΙΑ «ΚΛΕΙΔΙΑ»

Β.1. Μέριμνα για όλες τις κατηγορίες ατόμων με αναπηρία, όχι μόνο για άτομα με κινητικά προβλήματα! Αυτό συνεπάγεται δημιουργία ραμπών στις διαβάσεις, κατασκευή οδηγού τυφλών, απομάκρυνση εμποδίων από την ζώνη όδευσης (αστικό εξοπλισμό, πινακίδες κ.λπ.), φωτισμό.

Β.2. Ράμπες στις διαβάσεις τη μία απέναντι από την άλλη. Εάν υπάρχει νησίδα «κόψιμο» αυτής στο ύψος των ραμπών.

Β.3. Μηδενική απόληξη ράμπας στο οδόστρωμα (κανένα σκαλοπάτι).

Β.4. Όπου κατασκευάζονται ράμπες να διατίθεται στη συνέχειά τους ελεύθερο πλάτος πεζοδρομίου 0,90μ για την κυκλοφορία, αν αυτό δεν επιτυγχάνεται τότε να βυθίζεται όλο το πεζοδρόμιο σε όλο το πλάτος του. Επί των ραμπών δεν τοποθετείται κανένα στοιχείο (π.χ. φωτιστικό, δέντρο κ.λπ.)

Β.5. Οδηγό τυφλών με πλάκες αυστηρά όπως στα σκίτσα που συνοδεύουν την Απόφαση ΥΠΕΚΑ 52907/2009.

Β.6. Διακοπή του οδηγού τυφλών προ φρεατίων ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.λπ. και συνέχισή του αμέσως μετά από αυτά.

Β.7. Κατασκευή ραμπών και οδηγών τυφλών και σε πλατείες και πεζοδρόμους, αλλά και σε χώρους πρασίνου κ.λπ. εξωτερικούς χώρους.

viewer

 

Σωστή κατασκευή ραμπών σε διαβάσεις και νησίδα

 

Υπόδειγμα χρήσης πλακών οδηγού τυφλών

Για πλάτος πεζοδρομίου ≥1,50μ και για <1,50μ

 

Α= πλάκες κατεύθυνσης

Β= πλάκες κινδύνου

Γ= πλάκες αλλαγής κατεύθυνσης

Δ= πλάκες εξυπηρέτησης

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απάνθρωποι πριν τις Άγιες μέρες: 40χρονος έκλεψε μπαταρία από αναπηρικό αμαξίδιο στη Θεσσαλονίκη

Efi Nika

Απαράδεκτος, Ελληναράς πάρκαρε τα αμάξι επάνω στη νησίδα για να να πιει χαλαρός το καφεδάκι του – ΦΩΤΟ

Efi Nika

Ανάπηρος άνδρας περπάτησε ξανά με τη βοήθεια βλαστοκυττάρων

newsitamea