ΥΓΕΙΑ

Η ασπιρίνη… «τυφλώνει»;


Νέα μελέτη συνδέει τη μακροχρόνια λήψη της με την εμφάνιση εκφύλισης της ωχράς κηλίδας Αυξημένο κίνδυνο τύφλωσης φαίνεται πως αντιμετωπίζουν οι
ασθενείς που λαμβάνουν ασπιρίνη για μεγάλα χρονικά διαστήματα λόγω π.χ. καρδιακών νοσημάτων, σύμφωνα με νέα μελέτη αυστραλών επιστημόνων.

 

Όπως επισημαίνουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ με παρουσίασή τους στην επιθεώρηση «JΑΜΑ Internal Medicine», η μακροχρόνια λήψη του λευκού χαπιού διπλασιάζει τον κίνδυνο εμφάνισης ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας υγρής μορφής – λιγότερο συχνή μορφή της παθήσεως που αγγίζει το 10% των περιπτώσεων.
Η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας υγρής μορφής προκαλείται από την ανάπτυξη νέων και εύθραυστων αγγείων που διογκώνονται και αιμορραγούν προκαλώντας βλάβες στον αμφιβληστροειδή χιτώνα. Η προχωρημένη ηλικία, το κάπνισμα και η κληρονομικότητα αποτελούν βασικούς παράγοντες κινδύνου για την εμφάνισή της.
Ευρήματα 15ετίας
Στη μελέτη των ειδικών έλαβαν μέρος 2.389 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 65 έτη. Οι ερευνητές προχώρησαν σε οφθαλμολογικές εξετάσεις των συμμετεχόντων οι οποίες επαναλαμβάνονταν ανά πενταετία για συνολικά 15 χρόνια.
Στο τέλος της παρατήρησης φάνηκε ότι από τα άτομα που λάμβαναν ασπιρίνη συχνά (τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα), το 9,3% εμφάνισε εκφύλιση της ωχράς κηλίδας συγκριτικά με το μόλις 3,7% όσων δεν λάμβαναν ασπιρίνη. 
«Ο αυξημένος κίνδυνος εμφάνισης εκφύλισης της ωχράς κηλίδας εντοπίστηκε μετά τα 10 έτη λήψης της ασπιρίνης, γεγονός που υποδεικνύει την συσσωρευτική επίδραση του φαρμάκου στον οργανισμό» εξηγούν στη δημοσίευσή τους οι επιστήμονες.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο κίνδυνος απώλειας της όρασης μετά από πέντε συνεχόμενα έτη συχνής λήψης ασπιρίνης άγγιζε το 1,9%, μετά από 10 χρόνια έφτανε στο 7% ενώ μετά από 15 χρόνια το ποσοστό ανέβαινε στο 9,3%. Αντίθετα, ο κίνδυνος για τα άτομα που δεν λάμβαναν ασπιρίνη ξεκινούσε από το 0,8% στα πέντε χρόνια, ανέβαινε στο 1,6% στα 10 χρόνια και έφτανε μέχρι το 3,7% στα 15 χρόνια.
Aπό την πλευρά της η βρετανική Εταιρεία Ωχράς Κηλίδας έσπευσε να ανακοινώσει πως: «Οι ασθενείς με καρδιαγγειακά νοσήματα, ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο κίνδυνο υγείας σε περίπτωση που σταματήσουν να λαμβάνουν ασπιρίνη».


http://www.tovima.gr
loading...
loading...
Loading...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση