ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Αϋπνία: Πως θα κοιμάστε σαν μωρό από απόψε!


Ο ύπνος είναι μία από τις σημαντικότερες προϋποθέσεις για υγιές σώμα και μυαλό. Η έλλειψη ποιοτικού ύπνου μπορεί να προκαλέσει ορμονικές διαταραχές.

 

, αλλαγές στο σωματικό μας βάρος, εναλλαγές της διάθεσης, κούραση, άγχος και κατάθλιψη.

Ακολουθώντας τα παρακάτω απλά βήματα μέσα σε 5 λεπτά, θα κοιμηθείτε σαν μωρό, στην περίπτωση βέβαια που δεν αντιμετωπίζετε κάποιο παθολογικό πρόβλημα στο οποίο οφείλεται η αϋπνία.
Τι μπορείτε να κάνετε
  • Αποφύγετε την κατανάλωση καφέ, αλκοόλ και τα energy drinks λίγες ώρες πριν πέσετε στο κρεβάτι.
  • Κάντε μια καλή προπόνηση στο γυμναστήριο περίπου 3 ώρες πριν τον ύπνο. Η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της αϋπνίας.
  • Πιείτε ένα ποτήρι ζεστό γάλα που μπορεί να σας βοηθήσει στον ύπνο. Το γάλα περιέχει τριπτοφάνη, ένα αμινοξύ που είναι απαραίτητο στον οργανισμό μας για να παράγει σεροτονίνη, μια ουσία που μας βοηθάει να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε.
  • Κάντε ένα χαλαρωτικό ντους και φορέστε άνετα ρούχα πριν κοιμηθείτε. Εναλλακτικά μπορείτε να γεμίσετε την μπανιέρα και να προσθέσετε στο νερό λίγες σταγόνες από αιθέρια έλαια πορτοκαλιού, χαμομηλιού ή λεβάντας που θα σας χαλαρώσουν και θα διώξουν την ένταση.
  • Περιορίσετε οποιαδήποτε πηγή θορύβου και φωτός στην κρεβατοκάμαρά σας. Οι άνθρωποι τείνουν να κοιμούνται καλύτερα στο σκοτάδι.
  • Απομακρύνετε το ξυπνητήρι από το κομοδίνο σας. Μερικά ξυπνητήρια παράγουν ενοχλητικό ήχο που μπορεί να διαταράξει τον ύπνο.
  • Εκτεθείτε στο ηλιακό φως κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Ανακαλύψτε τις κρυμμένες πηγές καφεΐνης. Μπορεί να νομίζετε ότι αποφεύγοντας τον καφέ θα μπορέσετε να κοιμηθείτε καλύτερα, όμως ο καφές δεν είναι ο μόνος που έχει καφεΐνη. Το κακάο, για παράδειγμα, που έχει η σοκολάτα περιέχει ποσότητα καφεΐνης, επομένως δεν είναι καλή επιλογή πριν πέσετε για ύπνο. Το ίδιο ισχύει και για ορισμένα αναψυκτικά τύπου κόλα και το τσάι.
  • Αποφύγετε επίσης τις φράουλες, τα πορτοκάλια και τα ακτινίδια λίγο πριν τον ύπνο επειδή η βιταμίνη C που περιέχουν παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση της αδρεναλίνης, ορμόνη που θα ίσως σας κρατήσει σε εγρήγορση.
  • Την ώρα που προσπαθείτε να κοιμηθείτε, φροντίστε να βρίσκεστε σε απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από οποιεσδήποτε ηλεκτρικές συσκευές, όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο, φούρνο μικροκυμάτων, ψυγείο, κλπ.
  • Προσπαθήστε να χαλαρώσετε και να καθαρίσετε το μυαλό σας από οποιαδήποτε δυσάρεστη σκέψη πριν πάτε για ύπνο και προσπαθήστε να σκεφτείτε κάτι που σας κάνει να νιώθετε ευτυχισμένοι.
  • Φτιάξτε κλίμα. Η ιδανική θερμοκρασία για την κρεβατοκάμαρα είναι από  18 έως 20 βαθμούς Κελσίου. Αν ζεσταίνεστε ή κρυώνετε δεν θα μπορέσετε να κοιμηθείτε ευχάριστα.

pathfinder.gr